Rusija planira obnovu legendarnog nadzvučnog putničkog aviona Tu-144 kao leteće laboratorije
Generalni direktor kompanije Tupoljev, Konstantin Timofejev, potvrdio je spremnost kompanije da obnovi jedan od aviona Tu-144 i prilagodi ga za rad kao leteću laboratoriju
U svetlu porasta interesovanja za civilne nadzvučne letove, kompanija Tupoljev najavila je planove za obnavljanje jednog od svojih legendarnih Tu-144 aviona, kako bi ga koristila kao leteću laboratoriju. Na edukativnom maratonu „Znanje. Prvi“, potpredsednik ruske vlade, Vitalij Saveljev, izjavio je da bi se povratak razvoju putničkih nadzvučnih aviona mogao ostvariti u bliskoj budućnosti.
Saveljev je podsetio na sovjetsko iskustvo sa kraja prošlog veka kada je stvoren Tu-144, prvi putnički nadzvučni avion u istoriji. Iako je njegov radni vek bio kratak, Tu-144 je postao važan simbol u istoriji avijacije i prekretnica u sovjetskoj tehnološkoj industriji. On je naglasio da su nadzvučni avioni važni za budućnost civilne avijacije, ističući kako bi takve letelice značajno skratile trajanje dugih letova, poput onih od evropskog dela Rusije do Dalekog istoka, koji sada traju i do devet sati.
„U kontekstu poslovnog saobraćaja, ovakve mogućnosti su od posebnog značaja“, rekao je Saveljev. Rusija ima resurse i tehničke kapacitete potrebne za razvoj nove generacije nadzvučnih putničkih aviona, i time bi mogla postati prva zemlja koja će ponovo uvesti nadzvučne letove u civilnu avijaciju, prenosi portal RuAviation.
Generalni direktor kompanije Tupoljev, Konstantin Timofejev, potvrdio je spremnost kompanije da obnovi jedan od aviona Tu-144 i prilagodi ga za rad kao leteću laboratoriju. On je istakao da se jedan primerak Tu-144 nalazi u njihovoj bazi u Žukovskom, u dobrom stanju, i da bi tehnički moglo biti izvedeno vraćanje ovog modela u letno stanje
„KAI studenti su već pitali da li planiramo ponovo podići Tu-144 u vazduh, a odgovor je da je tehnički moguće. Ovo bi mogao biti prvi korak ka povratku nadzvučnih letova,“ napisao je Timofejev na društvenim mrežama.
Ipak, naglasio je da je trenutni prioritet Tupoljeva dostizanje planiranih stopa serijske proizvodnje aviona Tu-214 ali da bi u budućnosti, obnavljanje i korišćenje nadzvučnog laboratorijskog aviona moglo da ima značajan uticaj na razvoj civilnih aviona.
Izveštaj Konstantina Timofejeva odnosi se na Tu-144 sa registracijom broj USSR-77115, koji je uskladišten u Institutu za istraživanja Gromov u Žukovskom i redovan je učesnik statične izložbe MAKS. Leteća laboratorija Tu-144 omogućila bi dublje istraživanje bezbednosti, efikasnosti i ekonomičnosti nadzvučnih letelica što bi moglo da pruži inženjerima, naučnicima i proizvođačima avionskih sistema nove podatke za projektovanje nadzvučnog aviona koji ispunjava savremene zahteve.
(Aero.rs)