Rasprodaja: Gde će završiti poslednji avion Montenegro erlajnsa? U muzeju ili na livadi?

Vreme čitanja: oko 1 min.

Ono što je ostalo od kompanije Montenergro erlajns biće prodato 24. februara ove godine. Tako barem predviđaju mediji u Crnoj Gori, citirajući stečajnog upravnika nekadašnje kompanije Milana Radulovića, koji je precizirao da imovina vredi 1,94 miliona evra a u imovini je i - poslednji avion.

Iz stečajne mase do sada je uspešno prodato četiri od pet postojećih aviona: 4O-AOL i 4O-AOK kupila je holandska firma koja se bavi trgovinom avionskim motorima Erlajn flit suport (Airline Fleet Support) za ukupno 151.000 evra (4O-AOK je plaćen 65.900 evra). Avion 4O-AOP  prodat je kompaniji Hešteg (Hashtag) iz Topole za 145.000 evra; ova kompanija je kupila i dva avionska motora Rols Rojs. Kenijski Skajvard ekspres (Skyward Express) kupio je Foker pod registarskom oznakom 4O-AOM, o čemu je naš portal ranije pisao.

Sada je na red došao i poslednji avion, Foker 100 registarske oznake 4O-AOT, po ceni od 23.900 eura, što je za desetak hiljada evra manje u odnosu na cenu iz novembra 2024. Ponude se mogu dostavljati do 24. febuara, a biće otvorene tri dana kasnije u Privrednom sudu u Podgorici. Mogu ih dostaviti firme i građani iz zemlje i inostranstva koji uplate depozit – deset odsto od cijene imovine za koju su zainteresovani.

Dugogodišnji izvršni direktor Montenegro Airlinesa, Zoran Djurišić, predložio je da avion otkupi crnogorska vlada i postavi ga kao izložbeni eksponat u blizini Aerodroma Podgorica, navodi Ex-Yu Aviation.

"Ovaj avion nam je dao značajnu prednost u odnosu na Jat ervejs, jer je 2003. i 2004. godine Montenegro erlajns prevozio 65% putnika na letovima između Crne Gore i Beograda, uprkos tome što je Jat raspolagao sa devet Boinga", rekao je on.

(Aero.rs)