Vreme čitanja: oko 3 min.
Montenegro Airlines prodao dva aviona Fokker 100 i četiri motora: Kupci iz Srbije i Holandije
Vreme čitanja: oko 3 min.
Kompanija Hashtag iz Topole dala je najpovoljnije ponude za avion Fokker 100 od 145 hiljada evra i za četiri motora 705 hiljada evra
Stečajni upravnik Milan Radulović, izabrao je najpovoljnije ponude za kupovinu dva aviona foker, četiri avio-motora i 41 vozila, od kojih je većina putničkih, kombija i dostavnih, ukupne vrednosti malo preko milion eura, prenosi portal CdM.
Kompanija Hashtag iz Topole dala je najpovoljnije ponude za avion Fokker 100 registarske oznake 4O-AOP (fabrički broj 113222 ) od 145 hiljada evra i za četiri motora 705 hiljada evra.
O ovoj kompaniji nema puno podataka, osim da je u Agenciji za privredne registre registrovana za nespecijalizovanu trgovinu na veliko, prenosi Pobjeda. Prema javno dostupnim podacima, vlasnik i direktor je Slave Iliev, a firma je osnovana pre deset godina.
Fokker F100 4O-AOL kako stvari stoje postaće vlasništvo holandske kompanije Airline Fleet Support, koja je dala najpovoljniju ponudu, 85 hiljada evra - toliko je bio i minilani traženi iznos za ovaj avion.
AFS se, prema podacima sa njihovog sajta, bavi pored ostalih delatnosti iznajmljivanjem aviona i onoga sto se zove asset management, odnosno upravljanja flotom. U ponudi na internet stranicama avio kompanije stoje tri nešto manja Fokker 70 aviona.
Za kupovinu 41 vozila, iako je bilo više zainteresovanih, najpovoljniju ponudu od 115,1 hiljada eura dala je kompanija Lalatović travel iz Budve. Preostala imovina – inventar i oprema za ketering, računarska oprema i kancelarsijki namještaj nije izazvala pažnju kupaca.
Svi učesnici oglasa imaju pravo na prigovor u roku od osam dana, koji mogu podnijeti stečajnom sudiji Privrednog suda. Nakon pravosnažnosti odluke stečajnog upravnika, ponuđači su dužni da u roku od 15 dana zaključe ugovor i plate kupoprodajnu cenu, u suprotnom, gube pravo na povraćaj depozita.
Prema javno dostupnim podacima servisa Airfleets.net, po likvidaciji Montenegro Airlines ostalo je uskladišteno "na otvorenom" pet aviona ovog tipa koji nisu više u letnom stanju. Poslednji let Fokker F100 obavio je 22. decembra 2020. godine.
Na prvoj licitaciji nuđeno je pet aviona čije su se početne cene kretale između 170.000 evra, koliko je bio najjeftiniji do milion, koliko je traženo najskuplji. Na poslednjoj licitaciji spuštene su na 85.000, 105.000 115.000 i 116.000 evra, navodi CdM
Četiri motora Rollce Royce Tay inicijalno su nuđeni za 1,2 miliona eura, a vozila za 180 hiljada, ali su i te cene značajno oborene padale nakon neuspelih pokušaja prodaje.
Ostaje nejasno da li je peti avion Fokker 100 (4O-AOM) prodat ranije, obzirom da po tenderskoj dokumentaciji izgleda da nije bio obuhvaćen ovom prodajom. To pitanje su nedavno postavili i bivši radnici Montenegro Airlines, navodeći da imaju nezvanična saznanja da je foker 40-AOM (fabrički broj 11321) prodat "ali da ne znaju kome i po kojoj cijeni", navodi popularni podgorički portal.
Stečaj u tadašnjoj nacionalnoj avio-kompaniji Crne Gore proglašen je u aprilu 2021. na zahtev Uprave prihoda i carina. Priznato je 33,8 miliona eura potraživanja, od čega najviše zaposlenima 17,3 miliona eura. Pred Privrednim sudom je u toku više parnica zbog osporenih potraživanja
Poslednji let je obavljen 25. decembra 2020. godine, na liniji Beograd-Podgorica.
(Aero.rs)
.
Video: Leteli smo sa najnovijim avionom RViPVO Vosjke Srbije Airbus C295W
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.