Prvi čovek Lufthanze, Karsten Špor, priznao: Da nije A380, bili bismo u problemu
Lufthansa će tokom letnje sezone prvi put koristiti svih osam preostalih aviona Erbas A380 iz svoje flote. Kompanija je prvobitno isključila mogućnost njihovog povratka, ali sada se pokazuje da ovi avioni ne samo da neće biti otpisani, nego da sada igraju važnu ulogu ne samo za čvorište u Minhenu.
"Nedostaju nam širokotrupni avioni", izjavio je izvršni direktor Lufthanse Karsten Špor (Carsten Spohr) za Airways Magazine tokom konferencije u Johanesburgu. "Bez osam A380, imali bismo veliki problem na našim premium tržištima."
Lufthansa koristi A380 isključivo na letovima iz Minhena, ali time rasterećuje i glavno čvorište u Frankfurtu, gde prema Šporovim rečima trenutno "nedostaje čak 41 širokotrupac", uključujući odložene isporuke modela 787-9 i Boinga 777-9.
Kompanija se nada da će do leta dobiti nekoliko 787-9, dok se prvi 777-9 očekuju najranije krajem 2026. godine kao pojačanje za Frankfurt. A380, koji je prvobitno bio reaktiviran kao privremeno rešenje do dolaska 777-9, ostaće duže u upotrebi. Zato će Lufthansa čak uložiti i dodatni novac u novu biznis klasu za svoj trenutno najveći avion.
Od nekadašnjih 14 aviona A380, Lufthansa je prodala šest Erbasu, ali je od 2023. postupno vraćala u upotrebu preostalih osam (četiri te godine, tri tokom prošle godine i konačno poslednji - u januaru ove godine) aviona. "Bila je to veoma teška odluka, jer smo morali da procenimo tempo oporavka avio-industrije", rekao je Špor za Airways Magazine. Na kraju, ova odluka se isplatila.
U januaru se avion sa oznakom D-AIMA, poslednji Lufthansa A380, vratio u Nemačku nakon tehničke provere u Manili. Trenutno se nalazi u Frankfurtu na završnim pripremama, a planirano je da već u februaru bude premešten u Minhen. Sa svojih više od 500 mesta u prvoj, biznis, premium ekonomskoj i ekonomskoj klasi, A380 je trenutno, prema svedočenju putnika, najudobniji avion.
Tokom leta, Lufthansa će koristiti A380 na letovima ka Los Anđelesu, Njujorku, Bostonu, Vašingtonu, Delhiju i - prvi put - Denveru. Ovi avioni su i dalje izuzetno popularni među putnicima, a prema Šporovim rečima, svi su popunjeni. Lufthansa će pokrivati svoju A380 mrežu sa šest aviona, dok će dva biti rezervisana za operativne potrebe u Minhenu.
(Aero.rs)