Erbas oprezan u procenama, lanac snabdevanja ostaje glavni problem, stabilizacija tek u drugoj polovini godine
I pored pozitivnih poslovnih rezultata koje je zabeležio u protekloj godini, Erbas oprezno ulazi u procene za ovu godinu i najavljuje da će u 2025. isporučiti svega 820 komercijalnih vazduhoplova.
Ovo je potvrdio izvršni direktor globalnog proizvođača aviona, Gijom Fori, o čemu je portal Aero već pisao. Razlog za ovakvu opreznost leži u problemima sa lancem snabdevanja - naročito sa kompanijom Spirit Aero Systems.
"Proizvodnja uskotrupnih aviona i dalje će biti pod pritiskom", rekao je Fori nakon objave godišnjeg izveštaja za 2024. On smatra da će se stanje u lancu snabdevanja poboljšati tek u drugoj polovini godine.
Sa prognoziranih 820 isporučenih aviona, Erbasov trenutni cilj je čak malo ispod tržišnih očekivanja – analitičari predviđaju da bi kompanija mogla da dostigne isporuku od 823 novih aviona u 2025. Čak ni tada, proizvođač neće dostići predpandemijske brojke – 2019. godine Erbas je ostvario rekord sa 863 isporučena aviona.
Ipak, njegova prednost u odnosu na dugogodišnjeg rivala Boing značajno je porasla. Američki gigant ove godine planira da poboljša rezultate kroz modele 737 MAX i 787, piše nemački portal Aero.de.
Prema poznavaocima industrije, skromniji ciljevi za 2025. rezultat su priprema za veći rast u narednim godinama. Erbas je upravo potvrdio planove za povećanje proizvodnje – 2025. biće prelazna godina u kojoj dobavljači treba da se usklade sa postavljenim ciljevima.
Plan predviđa povećanje proizvodnje modela A320neo/A321neo na 75 aviona mesečno do 2027. Već 2026. Airbus želi da dostigne tempo od 14 aviona mesečno u programu A220. Najvažniji interkontinentalni program, A350, ima za cilj da do 2028. udvostruči proizvodnju na 12 aviona mesečno.
(Aero.rs)