Srpski Direktorat suspendovao operativnu dozvolu avio-kompaniji Tinadar Aviation
Srpska avio-kompanija Tinadar Aviejšn izgubila je operativnu dozvolu, nakon što je Direktorat civilnog vazduhoplovstva Srbije doneo odluku o njenoj suspenziji. Ova kompanija je već bila u procesu restrukturiranja, a njena flota je ponuđena na prodaju.
Tinadar Aviejšn je u svojoj floti imao dva Citation Jeta – YU-BUZ (msn 525-0118) i YU-SAI (msn 525-0115), oba proizvedena 2009. godine. Ovi avioni su do skoro leteli pod oznakom „NAD“, ali su poslednjih meseci bili neaktivni ili su obavljali privatne letove.
U međuvremenu, Citation Jet 3, star 17,2 godine (YU-BTN, msn 525B-0193), koji je deo flote Tinadar Aviejšn od avgusta 2024. godine, prešao je u flotu avio-kompanije Flajas (Flyus), koja je nedavno dobila operativnu dozvolu. U floti Flajas već postoji jedan avion istog tipa. Flyus d.o.o. je kompanija u vlasništvu EL&MI Group i Airstar d.o.o., beogradske kompanije u vlasništvu kiparske Hemslade Holding Limited, koja je i suvlasnik Delta Holdinga.
Iako je operativna dozvola suspendovana, Tinadar Aviejšn i dalje formalno poseduje važeći Sertifikat vazdušnog operatora (AOC). Takođe, kompanija je registrovana kao aktivno preduzeće u Srbiji i nalazi se u potpunom vlasništvu letonskog državljanina Arnoldsa Mingisa. Tinadar Aviejšn je ujedno i matična kompanija slovenačke Alar Aviejšn, koja upravlja jedinim Citation S/II avionom, prizemljenim na aerodromu u Ljubljani od novembra 2024. godine.
Portal ch-aviation pokušao je da kontaktira vlasnika radi dodatnih informacija o budućnosti kompanije, ali detalji o potencijalnim planovima još nisu poznati.
Odluka Direktorata civilnog vazduhoplovstva Srbije deo je šireg trenda pojačanog regulatornog nadzora nad avio-kompanijama koje posluju u zemlji. U 2024. godini, regulator je suspendovao sertifikate vazdušnog operatora (AOC) za četiri avio-kompanije, o čemu je pisao i Aero.rs.
Trenutno, u Srbiji operativne dozvole i aktivne AOC sertifikate poseduje samo pet privatnih avio-kompanija:
- Prince Aviation
- Flyus
- MPC Air
- Skybridge International
- Balcan Helicopters
Ostaje da se vidi da li će Tinadar Aviejšn pokušati da povrati operativnu dozvolu ili će se potpuno povući sa tržišta.
(Aero.rs)