Korean Er poručio 103 Boinga – najveća narudžbina u istoriji kompanije

Vreme čitanja: oko 2 min.

Korean er potpisao je ugovor o kupovini 103 nova aviona Boing, što predstavlja najveću pojedinačnu porudžbinu u istoriji ove južnokorejske avio-kompanije. Vrednost sporazuma procenjuje se na oko 50 milijardi dolara, uključujući i dugoročne ugovore o održavanju i nabavci motora sa kompanijom Dženeral Elektrik. Samo avioni vredni su približno 36,2 milijarde dolara, dok je ostatak namenjen servisima i rezervnim komponentama.

Detalji narudžbine

Prema zvaničnim saopštenjima, Korean er će u narednim godinama dobiti:

  • 50 aviona Boeing 737 MAX 10,
  • 25 Boinga 787-10 Drimlajnera,
  • 20 širokotrupnih Boinga 777X,
  • 8 kargo aviona Boeing 777-8F.

Ovaj ugovor usledio je samo nekoliko meseci nakon što je u martu Korean er već naručio 20 aviona 777X i do 30 Drimlajnera, što je tada predstavljalo rekord kompanije. Nova narudžbina taj rekord dodatno nadmašuje.

Značaj za kompaniju i industriju

Predsednik i generalni direktor Korean era, Valter Čo, izjavio je da „nabavka novih aviona predstavlja osnov strategije modernizacije flote, sa značajnim uštedama goriva i unapređenim iskustvom putnika, ali i ključni temelj za objedinjavanje flota Korean era i Azijana erlajnsa“. Spajanje dve kompanije očekuje se da rezultira jednom od najjačih azijskih avio-grupa.

Boing procenjuje da će ova narudžbina doprineti očuvanju oko 135.000 radnih mesta u SAD, dok Korean er, kroz sopstvenu aeronautičku diviziju, već učestvuje u proizvodnji delova za modele 787, 737 MAX, 767 i 777.

Istorijsko partnerstvo sa Boingom

Korean er je jedan od najdugovečnijih Boingovih kupaca – još od 1948. godine. Prvi avion koji je Boing prodao u Južnoj Koreji bio je legendarni DC-3, a danas u toj zemlji leti gotovo 400 Boingovih aviona. Danas Korean er u aktivnoj floti ima 108 Boing aviona, uključujući veliki broj širokotrupaca i još uvek aktivne 747 „džambo džetove“.

Pregled postojećih i novih širokotrupnih Boinga u floti Korean era

  • 777-300 – 4 aviona, prosečna starost 26 godina
  • 777-300ER – 26 aviona, prosečna starost 11 godina
  • 777F – 12 aviona, prosečna starost 10 godina
  • 777-9 – 40 naručenih
  • 777-8F – 8 naručenih

Modernizacija flote donosi znatne operativne prednosti – niže troškove eksploatacije, smanjenu potrošnju goriva i niže troškove održavanja. Putnici će profitirati od savremenih kabina novih aviona, među kojima se izdvajaju veći prozori kod Drimlajnera i 777X, prostranije kabine, LED osvetljenje i unapređena sedišta.

(Aero.rs)