Daso predstavio novu fabriku Rafala i Falkona na 110.000 kvadratnih metara u Saržiju

Vreme čitanja: oko 1 min.

Prvi put posle više od pola veka francuska kompanija Daso - Dassault Aviation zbog porasta potražnje za njihovim omnirol avionom Rafal - otvorila je novi industrijski pogon u Seržiju, nedaleko od Pariza.

Svečanom otvaranju su uz prvog čoveka Kompanije Erika Trapijea prisustvovali i predsednica Regionalnog saveta Il-de-Fransa (region koji pokriva Pariz i okolna mesta sa 12 miliona građana) Valeri Pekres, kao i brojni zvaničnici, vojni predstavnici i industrijski partneri.

Trapije je istakao da je otvaranje novog industrijskog pogona „pitanje suvereniteta“ i dodao: „Za jednog francuskog industrijalca, vezanog za svoju zemlju i radna mesta, otvaranje nove fabrike je neuporediv ponos i radost.“

Novi kompleks, koji je od leta 2024. postao operativan i postepeno preuzimao poslove zastarele fabrike u Aržantoju, bavi se sklapanjem delova za lovce Rafal i poslovne avione Falkon, integracijom delova trupa, ugradnjom sistema i opreme, kao i proizvodnjom metalnih cevi. Sitniji delovi izrađuju se u Seklenu.

Fabrika se prostire na više od 110.000 kvadrata (okvirno na prostoru poput Beogradskog sajma), a skoro 40.000 namenjeno je direktnoj proizvodnji. U njoj danas radi više od 600 inženjera, tehničara i radnika, većinom prebačenih iz Aržantoja, piše Aerotime.

Ovaj potez deo je strategije Dasoa da značajno poveća proizvodnju – i to zbog ogromne potražnje za lovcima  Rafal i Falkon biznis-jetovima. Kompanija je već povećala broj zaposlenih na oko 14.500 i planira da od 2026. sklapa tri Rafala mesečno.

Jedan Rafal sastoji se od čak 30.000 delova, koje obezbeđuje oko 400 francuskih podizvođača – od industrijskih giganata poput Talesa i Safrana do malih specijalizovanih firmi.

Najveći adut Francuza na svetskom tržištu: Rafal je oslobođen američkih ITAR ograničenja, pa Pariz ima mnogo veću slobodu u izvoznim pregovorima. To znači da nove porudžbine, poput onih iz Indije, mogu dodatno ubrzati proizvodnju i doneti Francuskoj ogroman industrijski i geopolitički kapital.

(Aero.rs)

Кажеш: