Avijacija - zlatna koka francuske industrije: Do 2033 rast sa 6,2 na 7,5 milijardi evra

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Francuska avijacija, tačnije njeno tržište trenutno se procenjuje da će porasti sa 6,23 milijarde dolara u 2024. godini na 7,47 milijardi dolara do 2033., uz prosečnu godišnju stopu rasta od oko 2,04%.

Liderstvo Francuske u ovom sektoru prvenstveno se oslanja na Erbas i njegovu dinamičnu istraživačku bazu, koja obuhvata komercijalnu, vojnu i poslovnu avijaciju.

Infrastruktura avio-industrije u Francuskoj takođe je veoma razvijena, sa više od 460 aerodroma. Najveći čvorovi, Pariz Šarl de Gol (CDG) i Pariz Orli (ORY), beleže ubrzan rast, a ključni faktor ekspanzije je orijentacija na održivost. Među glavnim igračima na tržištu nalaze se neki od najvećih svetskih igrača: Erbas, Daso, Boing, Embraer, Leonardo i Tekstron.

Rastuća potražnja za avionima u Francuskoj

Airbus Beluga XL Foto: SOEREN STACHE / AFP / Profimedia

Prema najnovijim istraživanjima kompanije Research & Markets, očekuje se da će francusko tržište avijacije nastaviti ubrzan rast u narednim godinama, podstaknuto nizom pozitivnih faktora. U segmentima komercijalne, generalne i vojne avijacije, potražnja za novim avionima i komponentama nastaviće da raste, navodi se u analizi koju objavljuje Simple Flying. U komercijalnom delu posebno se izdvaja rast i u putničkom i u kargo segmentu.

Glavni faktori potražnje su rast turizma, porast raspoloživog dohotka i težnja avio-kompanija ka širenju mreža, posebno niskotarifnih prevoznika. Na strani ponude, modernizacija flote je dodatno podržana finansiranjem u okviru programa France 2030, kao i drugim evropskim inicijativama u oblasti avio-industrije i odbrane.

Uloga domaćih i međunarodnih proizvođača

Airbus fabrika Foto: Shutterstock

Erbas ostaje glavni pokretač francuske avio-industrije, sa finalnom montažom, izvozom i razvijenim lancima dobavljača baziranim u zemlji, što povećava i potražnju za MRO (održavanje, popravke i remont) uslugama. Daso Aviasion doprinosi kroz razvoj aviona za poslovnu i vojnu avijaciju, održavajući visok nivo ulaganja u istraživanje i razvoj, kao i snažan izvoz.

Međunarodne kompanije kao što su Boing, Embraer, Leonardo, Pilatus, Tekstron i Bombardier predstavljaju važne dobavljače aviona i komponenti za francusku industriju. One su direktni konkurenti Erbasu i Dasou u oblasti proizvodnje aviona i delova, ali i u obuci pilota i tehničara. Time se širi baza dobavljača i delimično smanjuje dominacija dva glavna domaća proizvođača.

Glavni potrošači i tržišna dinamika

KLM Airlines, avio prevoznik avion Foto: Tanjug/AP/Remy de la Mauviniere

Na strani potražnje, najveći igrač je grupacija Er Frans-KLM, jedna od vodećih avio-grupa koja u svom portfoliju ima i niskotarifne operacije. Kompanija je fokusirana na dalji rast kapaciteta i obnavljanje flote, što direktno povećava potražnju za proizvodnjom i izvozom aviona. Aerodromi poput dva velika pariska putnička čvorišta - Šarl de Gol i Orli - takođe ostaju ključni katalizatori komercijalnog rasta kroz modernizaciju i povećanje kapaciteta.

Industrijski analitičari procenjuju da će francuska avio-industrija nastaviti da beleži stabilan rast, zahvaljujući kombinaciji uspešnih avio-kompanija i snažne proizvodne baze. Tradicionalni kupci žele da dodatno prošire svoje prisustvo na tržištu, vođeni rastom potrošnje u ključnim segmentima putnika. I avio-kompanije, i vojska, i privatni sektor ostaju posvećeni dugoročnom razvoju industrije.

Ipak, postoje i značajni rizici. Carine predstavljaju važan izazov za lanac snabdevanja, dok će geopolitički konflikti i dalje ostati ključna neizvesnost koju industrija mora da uzme u obzir.

(Aero.rs)

Video: Aeromiting Rivolto: EF2000 vs Galeb G-2

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>