Falcon 6X sertifikovan za prilaze sa visinom odluke od samo 30 metara

   
Čitanje: oko 1 min.
  • 0

Evropska agencija za bezbednost vazdušnog saobraćaja (EASA) dala je zeleno svetlo avionu Dassault Falcon 6X za primenu unapređenog sistema koji omogućava bolju vidljivost piste tokom prilaza i sletanja (Enhanced Flight Vision System – EFVS). Kako navodi specijalizovani portal Aviation International News (AIN), ova sertifikacija omogućava pilotima da sleću i kada je vidljivost smanjena, uz visinu odluke od samo 100 stopa.

Odobrenje se zasniva na Dassaultovoj tehnologiji FalconEye head-up displeja (HUD), koja kombinuje sintetičke prikaze terena i infrastrukture sa infracrvenim i kamerama prilagođenim radu u uslovima slabe vidljivosti. Na taj način piloti dobijaju jasnu sliku piste i prepreka čak i u magli, izmaglici ili noćnim uslovima, čime se značajno podiže nivo bezbednosti i situacione svesti.

Falcon 6X Foto: Dassault

Dopunom sertifikata 3. septembra, EASA je omogućila Falconu 6X izvođenje CAT I prilaza do 100 stopa (približno 30 metara) iznad praga piste, kao i korišćenje tehnika nepreciznog prilaza sa kontinuiranim završnim prilazom.

Za sada je odobrena konfiguracija sa jednim HUD-om, ali Daso planira da uskoro dobije sertifikat i za dual HUD opciju, u kojoj bi oba pilota imali identične prikaze u kokpitu.

Istovremeno, švajcarski privatni operator Albinati Aeronautics obavio je 5. septembra prvi let Falconom 6X na aerodrom Mandelje (LFMD) na jugu Francuske. Uz podršku Dasoa i lokalnih vlasti, operator je dobio odobrenje za operacije na pisti dužine 1.610 metara, uz stroga ograničenja buke i specifičnu geografiju aerodroma.

(Aero.rs)

Video: Aeromiting Rivolto: EF2000 vs Galeb G-2

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>