Flydubai potpisao memorandum sa Erbasom za 150 aviona A321neo vrednih 24 milijarde dolara

Vreme čitanja: oko 2 min.

Foto: Airbus

FlyDubai je tokom drugog dana vazduhoplovnog sajma Dubai Airshow 2025 potpisao memorandum o razumevanju (MoU) sa Erbasom za nabavku čak 150 aviona A321neo, uz mogućnost još 100 opcija. Vrednost sporazuma procenjuje se na oko 24 milijarde dolara, a u pitanju je istorijski trenutak za avio-kompaniju koja je do sada imala isključivo Boingove avione u svojoj floti.

Prvi Erbas u floti flyDubai 

Iako se već nedeljama pričalo da flyDubai razmatra prelazak na najveći Erbasov uskotrupni model, sada je zvanično potvrđeno da je izabrao A321neo, i to u značajnom obimu. Tokom ceremonije potpisivanja učestvovali su šeik Ahmed bin Saeed Al Maktum, predsednik flydubaija, i Kristijan Šerer, izvršni direktor Airbus Commercial Aircraft, čime je kompanija formalno zaključila svoj prvi ikada kupoprodajni sporazum sa Erbasom.

Kristijan Šerer poručio je da flyDubai, „jedan od najambicioznijih i najbrže rastućih prevoznika na Bliskom istoku“, ovim ugovorom prepoznaje vrednosti A321neo porodice — pre svega veći dolet, bolju efikasnost i viši nivo komfora u kabini.

Foto: flyDubai

Isporuke od 2031. i prelazak na mešovitu flotu

FlyDubai navodi da će nove Erbasove isporuke „početi 2031. godine“, što znači da će se prelazak sa potpuno Boingove na mešovitu flotu odvijati postepeno tokom narednih šest do sedam godina.

Kompanija trenutno upravlja sa 96 aviona Boing 737, uključujući verzije 737-800, MAX 8 i MAX 9. Planirana porudžbina A321neo više nego udvostručiće ukupan broj aviona flydubaija kada isporuke budu u punom zamahu.

A321neo kao ključ za širenje mreže

A321neo uobičajeno prima od 180 do 220 putnika u dvoklasnoj konfiguraciji, dok je maksimalni kapacitet 244 putnika. Očekuje se da će flydubai zadržati dve putničke klase, u skladu sa svojom trenutnom praksom.

Uvođenje ovog modela otvara mogućnost za novi talas dugih linija prema destinacijama koje 737 MAX ne može da pokrije bez tehničkog sletanja posebno ka Evropi, Africi i južnoj Aziji. Kompanija trenutno leti ka više od 130 destinacija u 57 zemalja, prvenstveno sa Terminala 2 Međunarodnog aerodroma u Dubaiju (Dubai International Airport – DXB).

Ugovor je usklađen i sa planom širenja operacija na Al Maktum (Al Maktoum International Airport – DWC), gde će A321neo imati centralnu ulogu u rastu kapaciteta.

Foto: flyDubai

Udarac za Boing

Potpisivanje MoU (Memorandum of Understanding) sa Erbasom predstavlja jedan od najznačajnijih strateških zaokreta u istoriji flyDubaija. Ova avio-kompanija je sve dosadašnje velike najave na Dubai Airshow manifestacijama povezivala isključivo sa Boingom.

Podsetimo, flyDubai je 2013. objavio narudžbinu vrednu 11,4 milijarde dolara za 75 aviona MAX i 11 aviona 737-800, potom i porudžbinu vrednu 27 milijardi dolara za do 225 aviona MAX — najveću narudžbinu uskotrupnih aviona na Bliskom istoku. Kasnije je kompanija prvi put naručila i širokotrupne avione — 30 Boing 787 Drimlajner, u ugovoru vrednom oko 11 milijardi dolara.

Sada, međutim, flyDubai prvi put postaje Erbasov kupac, što se u industriji tumači kao značajan udarac za Boing, naročito na tržištu Bliskog istoka gde je flyDubai jedan od ključnih nosilaca rasta.

(Aero.rs)