Emirejtsov A380 prizemljen u Mančesteru posle sudara sa cisternom za gorivo

Vreme čitanja: oko 2 min.

Foto: Shutterstock

Avion Airbus A380 avio-kompanije Emirates prizemljen je na aerodromu u Mančesteru nakon što je cisterna za gorivo udarila u motor ovog širokotrupnog aviona tokom pripreme za povratni let za Dubai. U incidentu je oštećen prednji deo oplate motora broj jedan, zbog čega je nacionalni prevoznik Ujedinjenih Arapskih Emirata otkazao let EK18 i prebacio putnike na druge letove.

Reč je o avionu reg. A6-EVP, jednom od najmlađih A380 u floti Emiratesa, isporučenim 2021. godine i opremljenim motorima Rolls-Royce Trent 900. Let je stigao iz Dubaija kao EK17 i nalazio se na kapiji Terminala 1 kada je cisterna za gorivo udarila u usisnik motora. Fotografije objavljene na društvenim mrežama prikazuju otvor na prednjoj ivici oplata veličine ljudske šake.

Iako niko od članova posade, putnika ili zemaljskog osoblja nije povređen, oštećenje na motoru zahtevalo je hitnu inspekciju, što je izazvalo poremećaje u redu letenja na jednom od najprometnijih britanskih aerodroma. Prema podacima dostupnim na Flightradar24, avion je ostao prizemljen više od dva dana pre nego što je obavio let EK20 za Dubai, poleteo 30. novembra u 21.24 po lokalnom vremenu i sleteo u UAE narednog jutra u 08.05.

Popravka A380 često predstavlja izazov zbog ograničene dostupnosti rezervnih delova za ovaj model koji se više ne proizvodi. Više od 12 procenata globalne flote A380 do sada je rashodovano i koristi se kao izvor delova, što dodatno komplikuje održavanje aktivnih primeraka. Iako u ovom slučaju nije reč o tehničkom problemu aviona, troškovi popravke i operativne posledice ostaju značajni.

Eurocontrol procenjuje da otkazivanje širokotrupnog leta istog dana može da košta avio-kompaniju do 150.000 dolara. Kako se pretpostavlja da je odgovornost u ovom događaju na operateru vozila na platformi, očekuje se da Emirates incident tretira kao vanrednu okolnost, što bi prevoznika izuzelo od obaveze isplate kompenzacija putnicima.

Foto: Urbanandsport/NurPhoto/Shutterst / Shutterstock Editorial / Profimedia

Avion A6-EVP tokom pet godina u floti Emiratesa sakupio je više od 20.000 časova naleta i preko 2.200 ciklusa. U standardnoj konfiguraciji ovog modela nalazi se 484 sedišta raspoređenih u četiri klase, što A380 čini ključnim kapacitetom na dugolinijskim rutama avio-kompanije.

Privremeni prekid rada na liniji Mančester-Dubai nije uticao na ostale letove Emiratesa iz Velike Britanije, a operacije su nastavljene nakon što je oštećeni avion vraćen u saobraćaj.

(Aero.rs)