Kako izgleda let Er Srbijom do Praga sa ATR72: Detaljan opis, servis i iskustvo iz prve ruke

Vreme čitanja: oko 5 min.

Foto: Branislav Stojanović

U julu sam odlučio da putujem u Prag. Kako nisam želeo dugo putovanje autobusom, odabrao sam Er Srbiju koja tokom letnje sezone leti ka Pragu devet puta nedeljno. Ova odluka omogućila mi je da izbegnem zamorno putovanje i da brže stignem do svoje destinacije.

Karte sam kupio dve nedelje pre puta i platio 29.000 dinara. Naknadno sam platio dodatno za izbor sedišta u oba smera, što je koštalo oko 2.300 dinara. Iako je cena možda delovala visoko, udobnost i brzina putovanja avionom opravdali su trošak.

DAN PUTOVANJA:

Foto: Branislav Stojanović

Stigao sam na aerodrom tri sata pre leta, što je tokom letnje sezone bilo više nego dovoljno. Izabrao sam Light tarifu koja dozvoljava unošenje ranca i malog kofera do 8 kg u kabinu, što je bilo dovoljno za moj šestodnevni boravak u Pragu. Ova tarifa je idealna za kratka putovanja kada nije potrebno mnogo prtljaga.

Foto: Branislav Stojanović

Na šalteru Er Srbije čekao sam skoro pola sata zbog gužve. Iako postoji opcija online registracije, želeo sam da imam štampanu kartu kao uspomenu. Ovo je bila prilika da zadržim fizički dokaz svog putovanja, što je za mene imalo posebnu vrednost.

Prošao sam pasošku i bezbednosnu kontrolu koristeći elektronske kapije, a proces je trajao oko 10 minuta. Pre poletanja, fotografisao sam nekoliko aviona na aerodromu, što je dodatno upotpunilo moje iskustvo.

Foto: Branislav Stojanović
Foto: Branislav Stojanović
Foto: Branislav Stojanović

Informacije o prvom letu:

  • Avio-kompanija: Er Srbija
  • Tip aviona: ATR72-600
  • Registracija aviona: YU-ASA
  • Broj leta: JU170
  • Linija: Beograd BEG - Prag PRG
  • Datum: 19.07.2025.
  • Sedište: 4F
  • Predviđeno vreme poletanja: 06:30
  • Stvarno vreme poletanja: 06:42
  • Predviđeno vreme sletanja: 08:40
  • Stvarno vreme sletanja: 08:30



Ukrcavanje je počelo na vreme, 30 minuta pre predviđenog vremena poletanja, sa izlaza C10B. Naš avion bio je parkiran na Bravo 7 stajanci, pa smo do njega došli autobusom. Skoro svi letovi koji se obavljaju sa ATR72 funkcionišu ovako, osim kada je avion parkiran direktno na gejtu.

Foto: Branislav Stojanović
Foto: Branislav Stojanović



Avion na letu je bio ATR72-600, star 12 godina. Prvobitno je dostavljen kompaniji Aer Arann 2013. godine, dok je u flotu Er Srbije ušao 2023. Konfiguracija sedišta je 2-2 sa razmakom od 30 inča. Jedina zamerka je što sedišta nisu dovoljno prostrana za dva ranca ispod, što može biti problem za putnike sa više prtljaga.

ATR72 je jedan od retkih aviona sa dozvolom za powerback sa mesta parkiranja. Dash 8-400 takođe ima ovu mogućnost, ali se retko koristi. Ova karakteristika omogućava efikasnije manevrisanje na aerodromu.

Poleteli smo u 06:42 sa piste 12L, preleteli Novi Sad, a posada je ubrzo započela servis uz Plazma keks i vodu. Kupio sam i limenku piva za 4 evra, što je bio prijatan dodatak letu.

Foto: Branislav Stojanović
Foto: Branislav Stojanović
Foto: Branislav Stojanović

Preleteli smo jezero Balaton, pored Beča i Bratislave, a u vazdušnom prostoru Češke započeli snižavanje ka Aerodromu Vaclav Havel. Sleteli smo u 08:30 na pistu 30, dok je pista 06/24 u rekonstrukciji. Prilazak Pragu pruža fenomenalan pogled, što je dodatno obogatilo moje iskustvo.

Foto: Branislav Stojanović

Taksirali smo do parking pozicije, a autobusi su nas prevezli do terminala. Nakon pasoške kontrole, uputio sam se ka gradu. Pruga koja povezuje aerodrom sa centrom Praga je u izgradnji, pa je potrebno presedati na metro i autobus. Karte za gradski prevoz dostupne su na svim stanicama, a ja sam se odlučio za dnevnu kartu, što je bila praktična i ekonomična opcija.

Foto: Branislav Stojanović

PRAG

U Pragu sam posetio Muzej avijacije na vojnom aerodromu Kbely. Ulaz je besplatan i fascinirao me je. Izloženi su avioni poput IL-18, YAK 40, DC-3, MIG-15, MIG-17 i MIG-21. Ova poseta je prava poslastica za ljubitelje avijacije, a besplatan ulaz čini je još privlačnijom.

Foto: Branislav Stojanović
Foto: Branislav Stojanović

Aerodrom Prag nudi ture po terminalu i pisti koje traju oko dva sata i koštaju oko 12 evra. Za razliku od ture na aerodromu Frankfurt, ovde možete posmatrati poletanja i sletanja sa obe piste, što je jedinstvena prilika za sve entuzijaste.

Foto: Branislav Stojanović

Aerodrom ima dve terase za posmatranje aviona; jedna je javno dostupna, dok druga zahteva avionsku kartu. Ove terase pružaju odličan pogled na avione i aerodromsku aktivnost.

Foto: Branislav Stojanović
Foto: Branislav Stojanović
Foto: Branislav Stojanović

Povratak:

U Pragu sam proveo pet noći, a za povratak sam imao jutarnji let sa predviđenim vremenom poletanja u 09:10. Do aerodroma sam stigao na isti način kao i do grada, tri sata pre leta.

Foto: Branislav Stojanović
Foto: Branislav Stojanović

Registrovao sam se online, kako ne bih morao da čekam, s obzirom na to da se šalteri otvaraju tek dva sata pre leta. Pasošku kontrolu prošao sam brzo i bez problema, tako da je čekanje na terminalu proteklo vrlo ugodno.

Foto: Branislav Stojanović

Informacije o povratnom letu:

  • Avio-kompanija: Er Srbija
  • Tip aviona: ATR72-600
  • Registracija aviona: YU-ASC
  • Broj leta: JU171
  • Linija: Prag PRG - Beograd BEG
  • Datum: 24.07.2025.
  • Sedište: 3F
  • Predviđeno vreme poletanja: 09:10
  • Stvarno vreme poletanja: 09:20
  • Predviđeno vreme sletanja: 11:10
  • Stvarno vreme sletanja: 11:03

Bezbednosna kontrola nalazi se odmah na izlazu, vrlo slično kao što je bilo na beogradskom aerodromu pre renoviranja. Kontrolu sam brzo prošao i seo da sačekam ukrcavanje na izlazu B16. Radnici su potom pozvali sve koji su se registrovali online da dođu do šaltera kako bi im izdali karte.

Foto: Branislav Stojanović

Ukrcavanje je počelo na vreme. Kao i u Beogradu, a do aviona smo došli autobusom. Avion za povratni let bio je ATR72-600, star 10 godina, sa istom konfiguracijom sedišta kao i prethodni let. Seo sam na svoje sedište 3F.

Foto: Branislav Stojanović
Foto: Branislav Stojanović

Poleteli smo u 09:20 sa poletno-sletne staze 30. Ubrzo nakon poletanja posada je započela servis, koji je bio identičan onom na letu ka Pragu. Ovo je standardan servis na letovima do 2,5–3 sata.

Foto: Branislav Stojanović
Foto: Branislav Stojanović

Preleteli smo zapadno od Beča, preko Balatona, a iznad Sombora započeli snižavanje ka Aerodromu Nikola Tesla. Sleteli smo u 11:03 koristeći poletno-sletnu stazu 12L i taksirali do parking pozicije na Bravo platformi. Autobus nas je ostavio kod izlaza A3, popeli smo se uz stepenice i uputili se ka pasoškoj kontroli. Sve sam prošao vrlo brzo, iako je bilo problema sa elektronskim kapijama – dešava se da, iako je gužva, radi samo pet od deset kapija i putnici često ne znaju kako da ih koriste.

Foto: Branislav Stojanović
Foto: Branislav Stojanović
Foto: Branislav Stojanović



ZAKLJUČAK

Letovi su protekli bez problema. Iako je avion manji, prostor za noge je veći nego u Erbasu A319 i A320, što je značajno za udobnost tokom leta.

Autobuska karta do Praga koštala bi oko 15.000 dinara sa presedanjem u Zagrebu. U ovom slučaju, putovanje avionom se isplati, jer je direktan let bio najbolja opcija. Kombinacija brzine, udobnosti i jednostavnosti čini avionski prevoz idealnim izborom za ovakva putovanja.

Autor: Branislav Stojanovic

(EkipaAero.rs)