Snimci iz pilotske kabine: Kako su helikopteri MUP Srbije obuzdavali vatrenu stihiju nad Novim Beogradom

Vreme čitanja: oko 2 min.

Helikopteri Kamov 32, Agusta Bell 212 i Airbus Helicopters H145M imali su ukupno 37 naleta i izbacili 71 tonu vode na lokaciju požara

Veliki doprinos u borbi sa vatrenom stihijom koja je juče pre podne zahvatila Kineski tržni centar u Bloku 70 na Novom Beogradu dala je i Helikopterska jedinice MUP Republike Srbije sa svoja tri helikoptera i njihovim posadama

Prvi helikopter uključio se u akciju gašenja požara oko 9:10 časova jutros, javio je Telegraf.rs sa lica mesta.

Helikopteri Kamov 32, Agusta Bell 212 i Airbus Helicopters H145M imali su ukupno 37 naleta i izbacili 71 tonu vode na lokaciju požara.

Sedamnaest minuta od od kad su dobili poziv, na teren u Bloku 70 prvi je izašao helikopter H145, za njim Bel 212, a onda je za njima doleteo i Kamov, rekao je za Telegraf.rs Borko Vuković, jedan od pilota koji je juče upravljao vazduhoplovima. 

Foto: Milena Đorđević
"Samu situaciju za angažovanje helikoptera procenjuju naše kolege iz Sektota za vanredne situacije MUP. Prvi poziv je stigao u 8.21, a kolege su krenule već u 8.40 da izvide sam rejon i lokaciju samog požara. Nakon njihovog izviđanja i određivanja mesta gde da se izvrši zahvat vode i koji je pravac naleta iznad samog požara, i Kamov je dobio poziv da se priključi", objavšnjava Vuković.

Ceo razgovor sa pilotom koji je upravljao helikopterom Kamov Ka 32 u prvom gašenju požara od kad je nabavljen, pročitajte i pogledajte u reportaži na Telegraf.rs

H145M i AB212 uzimaju a potpom izbacuju vodu pomoću podvešenog vedra, dok Ka-32 preko creva puni rezervoar u trupu letilice iz koga je izbacuje direktno na požar. U rezervoar može da stane oko četiri tone vode, dok H145M u vedru nosi oko 700 litara.

MUP Srbije u sastavu Helikopterske jedinice ima dva namenska protivpožarna helikoptera Kamov 32. Prvi je isporučen u septembru 2022, a drugi prišle godine. Aero.rs je letos objavio detaljnu reportažu o ovom helikopteru.

Piloti ovako opisuju Kamov 32: "Drugačiji jeste. Ne može da se kaže da je komplikovaniji ili jednostavniji. Zbog same konstrukcije helikoptera, drugačiji su malo elementi upravljanja, takozvana tehnika pilotiranja. Ali, veoma je stabilan i pouzdan helikopter koji im dosta sistema, koji su pridodati, tako da zahteva malo veći nivo koncentracije tokom obuke da se uđe u suštinu korišćenja".

(Aero.rs)