Pad američkog tiltrotora u novembru 2023. uzrokovan kvarom prenosnika na levom motoru
Nadamo se da ćemo pružiti odgovore porodicama avijatičara koji su izgubili živote i sprečiti buduće nesreće i tragedije, rekao general-pukovnik Toni Bauernfeind
Istraga koju je povodom pada CV-22B Osprey tiltrotora sprovelo Američko ratno vazduhoplovstvo (USAF) pokazala je da je fatalna nesreća uzrokovana kvarom prenosnika u levom motoru i greškom u odlučivanju pilota.
Udes o kom je Aero.rs izveštavao desio se 29. novembra 2023. godine, kod obale ostrva Jakušima na jugozapadu Japana, odneo je živote osam članova posade.
Avion i posada su učestvovali u zajedničkoj vežbi interoperabilnosti kada se nesreća dogodila. Operacije Ospreya su odmah obustavljene nakon nesreće, a zabrane letenja su ukinute nekoliko meseci kasnije, 8. marta 2024. godine, da bi ovi vazduhoplovi u punom kapacitetu počeli da lete početkom jula, o čemu je naš portal pisao.
U izveštaju istrage, koji je objavljen 1. avgusta 2024. godine od strane Komande specijalnih operacija američkog vazduhoplovstva (AFSOC), navodi se da je "nesreću izazvao katastrofalni kvar na prenosniku levog rotora, što je stvorilo brzo kaskadno otkazivanje pogonskog sistema aviona, rezultirajući trenutnim asimetričnim stanjem podizanja koje posada nije mogla da ispravi" piše Aerotime.
U izveštaju se dodaje da je predsednik odbora AFSOC-a utvrdio da je "odlučivanje pilota bilo uzročno, produžavajući niz nesrećnih događaja, uklanjajući bilo kakvu mogućnost ranijeg sletanja na alternativnu lokaciju".
Prema AFSOC-u, tokom perioda istražnog procesa (6. decembar 2023. – 30. maj 2024.), tim multidisciplinarnih stručnjaka je ispitao više izvora, uključujući intervjue, dnevnike održavanja, podatke iz snimača leta, materijale za brifing i inspekciju olupine aviona.
Tim je zatim sastavio detaljan niz događaja koji su prethodili padu CV-22 iz sastava 353. krila, kako bi se utvrdio uzrok.
"Svrha istrage bila je da se identifikuju uzroci i faktori koji su doprineli ovoj nesreći," rekao je general-pukovnik Toni Bauernfeind, bivši komandant AFSOC-a u izjavi.
"Sprovođenjem temeljne revizije i istraga o nesrećama i bezbednosti, nadamo se da ćemo pružiti odgovore porodicama avijatičara koji su izgubili živote i sprečiti buduće nesreće i tragedije," dodao je Bauernfeind.
(Aero.rs)