Olaf Šolc preterao: Za tri godine leteo 611 puta, ministri u njegovoj vladi leteli još 1.211 puta

Vreme čitanja: oko 2 min.

Foto: Profimedia/AFP/Odd ANDERSEN

Ministri i zvaničnici u vladi (sada već bivšeg) nemačkog kancelara Olafa Šolza koristili su - za tri godine postojanja vlade (od 8. decembra 2021.) vazduhoplove Bundesvera - 1.822 puta.

Članovi Šolcovog kabineta - koji su izgubili poverenje nemačkog parlamenta u decembru prošle godine i sada su u tehničkom mandatu - prednjačili su u letovima: kancelar i njegovi saradnici leteli su za tri godine čak 611 puta.

Ovo proizlazi iz odgovora Ministarstva odbrane na pitanje poslanice partije Die Linke (Levo, op. aut.) Sevim Dagdelen, koji je dostavljen i medijima u Nemačkoj.

KAY NIETFELD / AFP / Profimedia

Nakon Šolca, najviše su putovali predstavnici Ministarstva spoljnih poslova (363), Ministarstva odbrane (168) i Ministarstva unutrašnjih poslova (155 letova), piše nemački vazduhoplovni portal Aero.de.

Bundesver raspolaže sa 15 različitih aviona i dva helikoptera za putovanja u inostranstvo. Šolc je, uglavnom, tokom trajanja svoje vlade, obično koristio jedan od tri aviona Erbas A350 koji su mu bili na raspolaganju.

Foto: Shutterstock

S obzirom na to da su avioni Bundesvera za transport zvaničnika bazirani u Kelnu u bazi Van (Wahn), letelice su više puta imale "prazan hod": leteli su prazni iz Kelna kako bi zvaničnike "pokupili" - uglavnom u Berlinu.

Štaviše - gotovo svaki put su avioni morali da lete po putnike (od 1.822 leta- u čak 1.807 slučajeva se letelo od Kelna do Berlina i drugih mesta).

Foto: Profimedia/AFP/John MACDOUGALL

Poslanica Dagdelen optužila je vladu za "dvoličnost" u nametanju standarda za "obične ljude" i "one koji su posebniji od drugih".

Ona je izjavila da vlada građanima propoveda odricanje, dok ministri na trošak poreskih obveznika i štetu za životnu sredinu koriste flotu za udobna službena putovanja uz skupe prazne letove.

Foto: Profimedia/AFP/Kay Nietfeld

Članovi kabineta relativno retko putuju komercijalnim letovima. Razlog je što je planiranje takvih letova znatno zahtevnije, navedeno je u ranije objavljenom saopštenju zbog čega se u većoj meri ne koristi flota Lufthanze.

Takođe, iz Berlina postoji relativno mali broj direktnih letova u inostranstvo u poređenju sa drugim glavnim gradovima kao što su London ili Pariz, navedeno je u istom odgovoru.

(Aero.rs)