Novi ugovor za brazilskog proizvođača: Litvanija kupuje vojne transportere od Embraera
Ministarstvo odbrane Litvanije objavilo je da je Embraer C-390 Millennium, vazduhoplov o kom je naš portal više puta pisao, izabran kao budući vojni transportni avion te zemlje.
Ova odluka predstavlja značajan korak u unapređenju operativne spremnosti Litvanije i njene interoperabilnosti unutar NATO-a.
„Pažljivo smo proučili različite tipove vojnih transportnih aviona dostupnih na tržištu, a naša procena je jasno pokazala da je C-390 Millennium najprikladnija platforma za ispunjavanje naših nacionalnih operativnih zahteva. Stoga je Litvanija izabrala kompaniju Embraer za dalju fazu pregovora i očekuje se da ugovor o kupovini bude zaključen u narednim mesecima,“ izjavila je Loreta Maskaliovien, zamenica ministra odbrane Litvanije.
Izbor aviona C-390 Millennium svrstava Litvaniju među sve veći broj evropskih i NATO saveznika — uključujući Portugal, Mađarsku, Holandiju, Austriju, Češku, Švedsku i Slovačku - koji su takođe izabrali C-390 kako bi modernizovali svoje vazduhoplovstvo, piše portal Aviation24.
Od kada je 2019. ušao u upotrebu u brazilskoj ratnoj avijaciji, potom u portugalskoj 2023, i najnovije u mađarskoj 2024. godine, C-390 Millennium je pokazao svoju sposobnost, pouzdanost i performanse. Trenutna flota ima stopu operativnosti od 93%, a stopu uspešno završenih misija iznad 99%.
C-390 Millennium može da nosi više tereta (do 26 tona) u poređenju sa drugim srednjim vojnim transportnim avionima, leti brže (oko 870 km/h) i ima veći dolet, uz sposobnost da izvršava širok spektar misija, kao što su transport i desant trupa i tereta, medicinska evakuacija, potraga i spasavanje, gašenje požara i humanitarne misije. Može da se koristi i sa privremenih ili neasfaltiranih pista, kao što su one od nabijene zemlje, peska ili šljunka.
Avion se može opremiti i sistemom za dopunu gorivom u vazduhu - kao tanker, ali i kao primalac goriva. Već je demonstrirana mogućnost dopune goriva iz jednog C-390 u drugi, pomoću dodatnih rezervoara koji se montiraju ispod krila.
Tovarni prostor sa širinom prilagođenom za specijalna i vangabaritna vozila ima zapreminu od 169 kubnih metara, i omogućava prevoz kombinacija vozila, tereta na paletama, trupa, medicinskih pacijenata i dodatnih rezervoara za gorivo.
Da bi se omogućio utovar viših vozila, C-390 Millennium je opremljen dugom rampom koja smanjuje ugao utovara/istovara, kao i hidrauličnim stabilizatorima i vitlom za teret, čime se smanjuje vreme zadržavanja na zemlji.
Sistem za vazdušni desant omogućava daljinsko i automatsko izbacivanje tereta tokom leta, na velikim i malim visinama. Isporuka može biti izvršena putem padobranskog izvlačenja ili slobodnim padom.
Softver za neprekidno računanje tačke izbacivanja (CCDP), integrisan u avioniku, u kombinaciji sa preciznom navigacijom, izračunava tačku ispuštanja sa izuzetnom preciznošću, omogućavajući visoku efikasnost misije.
(Aero.rs)