Ledeno-vatrena koalicija: Švedski SAAB i brazilski Embraer spremni da prave avione Gripen u Kanadi
Ukoliko u pregovorima krupnog kapitala bude dostignut konsenzus, vrlo lako se može desiti mogućnost da se novo "ujedinjenje" opiše kao ledeno-vatrena koalicija na polju proizvodnje aviona Gripen.
Dva iskusna proizvođača ovakvih letelica - švedski Saab i brazilski Bombardier uveliko sprovode razgovore o mogućoj licencnoj proizvodnji Gripen lovaca u Kanadi.
Prema rečima generalnog direktora Saaba, Mikaela Johansona, takav potez bi mogao da stvori čak 10.000 radnih mesta u toj zemlji. Štaviše, Bombardier je potvrdio da je otvoren za uključenje u program, ali pod uslovom da kanadska vlada u potpunosti podrži projekat.
Za nekoliko dana (od 18. do 20. novembra) uslediće poseta švedskog kralja Karla XVI Gustafa i kraljice Silvije Otavi, pa je planirano da se razgovori o ovoj temi podignu na viši nivo, jer Saab razmatra proširenje proizvodnje Gripena zbog rasta potražnje, posebno nakon što su Švedska i Ukrajina razgovarale o kupovini do 150 Gripen E aviona, o čemu piše Global Defense.
Razgovori posebnih delegacija koje bi se bavile ovim pitanjem bio bi održan, kako navodi javni servis CBC - u kanadskoj direkciji Bombardiera. Saab je, prema Johansonovim rečima, spreman na prenos tehnologije kako bi Kanada razvila sopstvene kapacitete, što bi značilo da ne samo da kupuje avione već i da ih proizvodi na domaćem nivou.
Za Saab, Kanada je strateški važna – jer bi proizvodnja tamo omogućila diverzifikaciju proizvodnih kapaciteta van Švedske, što bi pomoglo u ubrzanju isporuka i jačanju globalne proizvodnje Gripena. Otava je - kada se govori o uvozu naoružanja - u ovom trenutku vezana za SAD sa gotovo 3/4 zahteva i ovo bi bio pravi trenutak da se stvari promene i diversifikuju - smatraju brojni stručnjaci.
Saradnja Saab-a i Bombardiera pak nije nova stvar: ove dve korporacije blisko su sarađivale na projektu aviona za rano upozoravanje GlobalEye, o kom je portal Aero.rs više puta pisao, tako da tako da postoji tehničko predznanje i industrijska baza u Kanadi koja može podržati takav projekat.
(Aero.rs)