Vreme čitanja: oko 2 min.
Aero.rs EKSKLUZIVA: Poleteo prvi Boeing 767 konvertovan u Srbiji
Vreme čitanja: oko 2 min.
Zavrsena prva konverzija širokotrupnog putničkog aviona Boeing 767-300 u teretnu verziju u AviaPrime Jat Tehnici
Prva konverzija širokotrupnog putničkog aviona Boeing 767-300 u teretnu verziju u AviaPrime Jat Tehnici očigledno je uspešno završena: avion koji će postati deo flote Challenge Air danas je obavio prvi let, saznaje Aero.rs što potvrđuju i ekskluzivne fotografije koje prvi objavljujemo.
Avion je poleteo sa aerodroma Nikola Tesla (BEG) tačno u 14:00 časova po lokalnom vremenu. Prema podatcima servisa za praćenje letova Flightradar24, let se odvijao preko Srbije, Crne Gore, uz jadransku obalu do Kvarnera gde je avion neko vreme "kružio" u očigledno predefinisanoj putanji na različitim visinama do 40.000 stopa (12.200 m). Usledio je povratak preko Hrvatske i Bosne i Hecegovine i sletanje na beogradski aerodrom u 16:10 iz pravca zapada.
Ovaj Boeing 767 pre nego što će biti "prodat u teretnjake" prevozio je putnike za avio kompaniju Air Canada Rouge (kao N889MF i C-FMXC). Novi korisnik, Challenge Air ga je upisao u malteški registor vazduhoplova kao 9H-CAC.
Ovo je prva konverzija jednog širokotrupnog aviona u kargo letilicu koja je obavljena u Evropi. Tehnološki zahtevan proces obavlja se u saradnji IAI - izraelskom vazduhoplovnom industrijom, konkretno firmom Bedek koja je postala svetski standard za prepravljanje putničkih u teretne avione.
Israel Aviation Industries je do sada konvertovala više od 250 putničkih aviona na tzv Bedek Special Freighter Boeing 767-200BDSF i 300BDSF standard.
Na ceremoniji upriličenoj povodom prvog "isecanja" otvora za teretna vrata u januaru ove godine, direktor Avia Prime Group, Piotr Kaczor rekao je da je "grupa sa ovim značajan korakom i napretkom uspešno ušla na tržište konverzije širokotrupnih aviona čime je obeležen početak nove etape."
„Izuzetno smo ponosni što je jedan takav gigant, kao što je Izraelska avio-industrija, video potencijal u JAT Tehnici i verovao u njega. Dugo smo se pripremali za ovo i prolazili rigorozne kontrole od strane Američkih civilnih vazduhoplovnih vlasti i izraelskog partnera", kazao je tada direktor Avia Prime.
Celokupan proces konverzije se obavlja u Beogradu, u hangarima JAT Tehnike, na dve "linije" , na preko 9,000 metara kvadratnih. Investirano više od 5 miliona evra u proširenje kapaciteta, obuke zaposlenih i nabavku nove opreme. JAT Tehnika je u ovom periodu zaposlila preko 100 novih stručnjaka koji će ojačati postojeći tim i razmeniti iskustva na ovom jedinstvenom projektu u našoj zemlji i regionu, saopšteno je tom prilikom.
(Aero.rs)
Video: Pogled iz pilotske kabine: Hitan medecinski prevoz povređenog helikopterom MUP Srbije
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Lesli
Ili u prevodu na srpski, počupali sedišta, poskidali tapacirunge i tepihe i od putničkog Punta, napravili Punto-van.
Podelite komentar
Mr
767 su totalno ne ekonomicni modeli. Sve vece kompanije ih se resavaju jer troskovi goriva su enormni za prevoz putnika. Za prevoz tereta mozda ima neka racunica, ali male su margine.
Podelite komentar