Vreme čitanja: oko 4 min.
British Airways u Beogradu posle trinaest godina: Konkurencija obara cene avio karata
Vreme čitanja: oko 4 min.
Povratak British Airwaysa će za skoro sigurnu posledicu imati smanjenje cena avio-karata između Londona i Beograda.
Nakon 13 godina pauze jedna od najvećih i najpoznatijih svetskih avion kompanija vraća se na beogradski aerodrom, ponovo spremna da usluži i putnike iz Srbije - i još više spremnija da ti ti isti putnici nastave putovanje preko Londona upravo avionima British Airways ili bar avionima partnerskih kompanija iz Oneworld.
Prvi - obnovljeni - let BA888 sleteo je na aerodrom Nikola Tesla danas (31. oktobra) u 11:28 časova po lokalnom vremenu.
Na liniji su planirana tri nedeljna polaska - svakog utorka, petka i nedelje - što obezbeđuje makar minimalan broj konekcija na druge letove u mreži Britisha.
To znači da će British Airways na nedeljnom nivou nuditi preko 1000 sedišta na letovima od i do Beograda.
Indirektnu konkurenciju British Airwaysu će stvarati i Wizz Air čiji će avioni leteteti pet do šest puta nedeljno između Beograda i aerodroma Luton (LTN) tokom zime 2023./2024.
Preko Londona u svet
Povratak British Airwaysa je sigurnoznačajan događaj za najveći aerodrom u Srbiji jer se sa kompanijom mogu ostvariti mnoge konekcije ka drugim svetskim destinacijama.
Britishovo glavno čvorište ("hub") - aerodrom Hitrou - glavna je tačka presedanja za one koji lete na relaciji Evropa - Severna Amerika i obratno, te će se ovaj "koridor" konačno ponovo otvoriti ili bolje rečeno postati zanimljiviji i za srpsku klijentelu.
Iako Air Serbia već leti ka najvećem londonskom aerodromu, njenim putnicima nije najoptimalnije da presedaju u Londonu. pa se zbog toga smatra da srpska avio-kompanija skoro prevozi većinom tzv. point2point (P2P) putnike, odnosno one koji započinju putovanje u Londonu i završavaju u Beogradu.
Značaj letova British Airwaysa između Londona i Beograda leži upravo u mogućnosti povezivanja na druge destinacije u mreži ove avio-kompanije. Britanski prevoznik trenutno saobraća ka 27 američkih gradova koji će od oktobra biti dostupni i putnicima iz Beograda i Srbije.
Mada British Airways fokus svoje long-haul mreže stavlja na Severnu Ameriku, mreža britanaca u Centralnoj Americi, Aziji i Africi nije za potcenjivanje.
Kompanija obavlja veliki letova ka Karibima, a među najfrekventnijim rutama u ovom regionu su Sveta Lucija, Barbados i Bahami.
Mreža u Africi je takođe respektabilna, a kao i na Karibima, najveći broj letova se obavlja upravo ka bivšim kolonijalnim posedima UK kao što su Južna Afrika, Zimbabve, Uganda, Kenija, Nigerija i Gana.
Ukoliko se letovi British Airwaysa pokažu kao popularni, a kompanija isovremeno pošteno zaradi na njima, nije neralno očekivati i dolazak drugih Oneworld kompanija, poput španske Iberie koja je već pristuna u regionu letovima za Zagreb.
Živela konkurencija!
Ne morate da budete mag za ekonomiju da bi ste zaključili da će povratak British Airwaysa skoro pa sigurno rezultovati smanjenjem cena avio-karata.
Najveće poboljšanje, odnosno pojeftinjenje će se osetiti na letovima Air Serbie i Wizz Aira koji od oktobra više neće držati duopol na ovoj lukrativnoj liniji.
Uporedili smo cene karata sve tri avio-kompanije na primeru dva nasumično odabrana putovanja i došli do veoma zanimljivih saznanja kojio će skoro sigurno obradovati potencijalne putnike...no o tome u detaljnoj analizi uskoro na portalu Aero.rs.
Za sada samo informacija da se u drugoj polovini novembra može u prodaji naći karta za let Air Serbia od Beograda do Londona za skoro neverovatnih 5.226 dinara - iznos koji je "bačena rukavica" čak i niskotarifnim prevoznicima, a ne tradicionalnom British Airways!
Dolazak Britisha će zasigurno povećati ove brojke. Ukoliko kompanija pojača liniju za Beograd, nije neralno očekivati i preko 100.000 putnika u istom periodu naredne godine.
(Aero.rs)
Video: Proslava 10 godina Air Serbia
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.