Jat Tehnika isporučila prvi konvertovani cargo Boeing 767-300 za Challenge Air

Avio je u sredu (9. avgust) u 16:00 časova poleteo sa beogradskog aerodroma Nikola Tesla ka La Veleti gde će mu biti nova baza.
Jat Tehnika tako je postala prva kompanija u Evropi koja je uspešno obavila konverziju jednog širokotrupnog aviona u teretnu varijantu.
Kako izgleda Boeing 767 bez putničkih sedišta spreman da primi kontejnere sa teretom, pogledajte u foto galeriji:
Aero.rs je prvi izvestio prošli petak (4. avgust) da je ovaj Boeing 767-300 po prvi put poleteo kao teretni avion na probni let koji je trajao dva časa preko Srbije, Crne Gore, uz jadransku obalu do Kvarnerai nazad preko Hrvatske i Bosne i Hecegovine do Beograda.
Konverzija putničkih u teretne avione postala je veoma popularno rešenje zbog veće potražnje za kapacitetima vazdušnog transporta tereta ali i želje avioprevoznika da nabavljaju sve modernije putničke avione što stvara na tržištu višak onih srednje generacije i starijih.
Aviaprime Jat Tehnika ovaj tehnološki izazovan proces radi u kooperaciji IAI - izraelskom vazduhoplovnom industrijom. Izraelska firma Bedek je svetski standard za prepravljanje putničkih u teretne avione.
Challenge Air deo je Challenge Group i ima istoimene podružnice na Malti, u Izraelu i u Belgiji. Belgijska kompanija koristi velike Boeing 747-400 u teretnoj varijanti, od koji je jedan snimljen danas na aerodromu u Larnaki. Zanimljiv je natpis na samom avionu Challenge Accepted ("Izazov prihvaćen") koji je i marketinški slogan ove teretne aviokompanije
(Aero.rs)
Video: Airbus A330MRTT
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.