• 3
 ≫ 

Vreme čitanja: oko 2 min.

Novi-stari Superjet: Jakovljev "rusifikovao" SJ-100

 ≫ 

Vreme čitanja: oko 2 min.

Cilj Jakovljeva je da prve SJ-100 isporuči avio-kompanijama već naredne godine

  • 3
SJ-100 Yakovlev Shutterstock/pomogator

Rusija je konačno uspela da proizvede "domaću" varijantu aviona Superjet 100 koja - uglavnom - koristi ruske komponente, za razliku od prvobitno zamišljenog koncepta koji se oslanjao na zapadnu tehnologiju, delimično sa cilje plasiranja na svetsko tržište.

Ovaj potez je bio de facto iznuđen početka rata u Ukrajini i uvođenja sankcija Rusiji.

Proizvođač aviona Яковлев (Jakovljev), koji posluje u sklopu konglomerata United Aircraft Corporation (UAC) obavio je prvi probni let sa "rusifikovanim" modelom Superjet SJ-100.

Naime, radi se o avionu kojem su skoro svi delovi proizvedeni u inostranstvu zamenjeni komponentama domaće proizvodnje.

 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 A post shared by Air Data News (@airdatanews)

Probni let je obavljen na aerodromu Komsomolsk na Amuru u utorak 29. avgusta - nekoliko dana ranije nego što je prvobitno najavljeno.

Jakovljev SJ-100 je u vazduhu proveo nešto manje od sat vremena, leteo je na visini od 3000 metara i postigao je brzinu od 343 kilometara na čas.

Posadu letelice su činila testni piloti Leonid Čikunov i Dmitrij Demenjev kao i inženjer Denisa Veližanina koji je nadgledao bitne parametre aviona tokom leta. Iz Jakovljeva su poručili da je proveren rad unutrašnjih sistema Superjeta, njegova stabilnost i upravljivost u letu.

"Ovo je najbolji prikaz tehnološke nezavisnosti naše zemlje. Dokazali smo – pre svega sebi – da možemo sami da razvijamo i proizvodimo savremene civilne avione, bez korišćenja uvoznih tehnologija," izjavio je direktor UAC-a Jurij Sljusar.

SJ-100 Yakovlev Shutterstock/Fasttailwind
Mada su ruski inženjeri uspeli da zamene četrdesetak stranih sistema domaćim, probni let novog SJ-100 je obavljen sa motorom SaM 146, agregatom razvijenim zajedno sa francuskim Safarnom. Jakovljev planira da zameni i ovu krucijalnu komponentu domaćim rešenjem, a ispod krila novih Superjet letelica bi uskoro trebao da se nađe Aviadvigatel PD-8.

Cilj Jakovljeva je da prve "rusifikovane" SJ-100 isporuči avio-kompanijama već naredne godine.

Slična sudbinu - odnosno reprijektovanje sa delovima uglavnom domaće proizvodnje - doživeo je i drugi ruski putnički vazduhoplov modernog dizajna, MS-21, o čemu je Aero.rs pisao prošlog meseca.

SJ-100, poznat pod prethodnim imenom Sukhoi Super Jet 100 (SSJ-100) moderan je putnički je avion kapciteta do 100 sedišta, u klasi Airbus A220 ili Embraer 190 namenjen za kratke i srednje duge letove.

Isporučeno nešto preko 200 primeraka, a prvi korisnik je bila jermenska Armavia.

(Aero.rs/AŠ)

Video: LEGO Concorde: Poslastica za kolekcionare

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Teodor

    6. septembar 2023. | 14:49

    Zanimljivo, biće veliko olakšanje za Ruse ako uspe...

  • Bojko

    7. septembar 2023. | 15:05

    Leteo sam ovim avionom dok je bio napunjen zapadnom trnnologojom i bilo je odvratno (neku dim u kabini prilikom poletanja). Mogu zamisliti kako će leteti sa 100% ruskim tehnologijama.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>