Routes World 2023: Fokus na azijskom tržištu i održivosti avio-saobraćaja, Air Serbia ima potencijal

 
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Ovogodišnja konferencija o vazdušnom saobraćaju Routes World održana u Istanbulu okupila je preko 2.500 vodećih ljudi iz avio-industrije.

Oni su se  od 15. do 17. oktobra u istanbulskom Expo Centru okupili kako bi razmenili iskustva i mogućnosti za uspostavljanje novih avio-linija. Pored ključnih ljudi iz industrije Routes World posećuju i predstavnici turističkih organizacija i izvršne i zakonodavne vlasti država iz celog sveta.

Konferenciji je prisustvovao i naš kolega Luka Popović, urednik Ex-Yu Aviation News. On je za Aero.rs na marginama Aviation Day South East Europe ispričao utiske sa konferencije i dao svoje viđenje trenutnih prioritetia svetskog avio saobraćaja.

Prema rečima Popovića, pažnja svetskih avio-kompanija usmerena je ka azijskom tržištu koje se tek ove godine ponovo otvorilo nakon pandemije korona virusa. Prevoznici su trenutno najzainteresovaniji za tržište Kine čiji su aerodromi pre kovid krize imali desetine interkontinentalnih linija.

Sve veću pažnju u industriji privlači Air India koja se od 2021. godine nalazi pod patronatom moćnog Tata konglomerata. Reforme unutar avio-kompanije, promena vizuelnog identiteta i nabavka 470 novih aviona trebale bi da pripreme indijsku avio-kompaniju za veliku ekspanziju u budućnosti, smatra urednik Ex-Yu Aviation News.

U kontekstu razvoja dugolinijskog saobraćaja Popović je spomenuo i Riyadh Air - start-up avio-kompaniju iz Saudijske Arabije sa ambicijom da dostigne visine tzv. MEB3 košijskog Emiratesa, Qatar Airwaysa ili Etihada. Prvi letovi Riyadh Aira se očekuju za dve godine, a prevoznik ima impozantan plan rasta flote i mreže linija.

Air Serbia A330 Airbus Salinger Igor
Za domaću Air Serbia, Popović smatra da ima "najbolju poziciju u ovom delu sveta", čak bolju od nekih znatno većih avio kompanija poput grčkog Ageana koji nije uspostavio dugolinijski saobraćaj. To Air Serbia omogućava da pokrene - i to će ona uraditi, smatra sagovornik Aero.rs -  i neke linije koje izolovano nemaju potencijal iz Srbije, ali mogu biti profitabilne ako bi im se "isporučili" transferni putnici sa drugih destinacija koje povezuje Air Serbia

Vazduhoplovna industrija je sve češće na meti kritika ekoloških aktivista i udruženja za zaštitu priorde. Zbog toga ne čudi da su se na Routes World vodili razgovori i o ekologiji i načinima da se emisija štetnih gasova smanji.

Popović ističe da je vazduhoplovna industrija učinila mnogo kako bi smanjila štetan uticaj na životnu sredinu, pre svega ulaganjem u nove tehnologije poput motora nove generacije.

Naredna Routes World konferencija biće održana u Bahreinu od 6. do 8. oktobra 2024. godine.

(Aero.rs/AŠ)

Video: Aviation Day South East Europe

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>