Vreme čitanja: oko 3 min.
Akbar Al Baker napušta Qatar Airways: Katarski emir je od njega očekivao da stvori najbolju kompaniju na svetu
Vreme čitanja: oko 3 min.
Akbar Al Baker će ostati upamćen po uspešnoj transformaciji Qatar Airwaysa u avio-kompaniju svetskih razmera, ali i po "dugačkom jeziku"
Akbar Al Baker povlači se sa mesta izvršnog direktora Qatar Airwaysa, saopštila je u ponedeljak katarska avio-kompanija. Nakon 27 godina na poziciji izvršnog direktora, Al Bakera će zameniti mlađi kolega Badr Mohammed Al-Meer.
Vazduhoplovna zajednica i pre svega industrija vazdušnog saobraćaja ostala je iznenađena nakon što Qatar Airways saopštio da od 5. novembra ove godine Akbar Al Baker više neće biti CEO avio-kompanije.
U pismu zaposlenima Qatar Airwaysa, Al Baker je izrazio veliku zahvalnost za poverenje koje mu je ukazano tokom godina rada.
Na vodeću poziciju u Qatar Airwaysu dolazi Badr Mohammed Al-Meer, sadašnji operativni direkotr katarske nacionalne avio-kompanije.
Čovek koji je izgradio Qatar Airways
Akbar Al Baker je katarski biznismen indijskog porekla koji je svoje obrazovanje stekao u Mumabju. Na direktorsku poziciju u Qatar Airwaysu došao je 1997. godine, tek tri godine nakon osnivanja avio-kompanije.
Tokom devedesetih godina prošlog veka prevoznici na Bliskom istoku još uvek nisu predstavljali ozbiljan faktor u vazduhoplovnoj industriji - danas je Qatar Airways, uz Emirates i Etihad poznat kao tzv. "velika bliskoistočna trojka" (Middle East Big Three - MEB3) avio-kompanija
U jednom od intervjua Al Baker je ispričao svoje iskustvo prilikom sastanka sa Hamadom bin Khalifom koji ga je postavio na mesto direktora. Tokom sastanka u kabinetu katarskog emira, Akbar Al Baker ga je upitao šta očekuje od njega na šta mu je on odgovorio "da stvori najbolju avio-kompaniju na svetu".
Mada se ovom titulom hvali veliki proj avio-kompanija, ne može se poreći da je Qatar Airways tokom svoje višedecenijske istorije postao jedan od najuticajnijih prevoznika. Pod vođstvom Al Bakera Qatar Airways je izrastao iz regionalne avio-kompanije u prevoznika svetskih gabarita sa mrežom letova ka preko 130 destinacija.
U trenutku kada je Al Baker preuzeo dužnost izvršnog direktora prevoznik je koristio svega četiri aviona dok je u floti danas preko 250 letelica.
Dugački mandat Al Bakera obeležile su i mnogi problematični periodi. Od svetske finansijske krize 2008. godine, blokade Katara, pandemije korona virusa i sudske parnice sa Airbusom, Akbar Al Baker je uspešno vodio kompaniju tokom ovih turbulencija na tržištu.
Kontroverze
Pored uspešnog vođstva jedne od najvećih svetskih avio-kompanija, prvi čovek Qatara biće upamćen i po mnogim kontroverzama.
Direktor katarskog prevoznika često je bio na meti kritika zbog svojih izjava o pripadnicama lepšeg pola.
On je 2018. godine rekao da "na direktorskoj poziciji mora biti muškarac jer je to veoma izazovan posao". Al Baker je kasnije izjavio kako je to bila šala i kako bi rado obučavao buduću direktorku avio-kompanije.
Direktor i avio-kompanija su bili u žiži javnosti i 2015. godine kada se pojavila informacija da žene zaposlene u Qatar Airwaysu navodno mogu dobiti otkaz ukoliko zatrudne tokom prvih pet godina rada.
Al Jazeera je prenela da je prevoznik kasnije relaksirao pravila ali ne pre nego što je Al Baker navode nazvao "gomilom gluposti".
Prvi čovek Qatar Airwaysa nije štedeo reči ni kada su u pitanju njegovi konkurenti ali i partneri. Američke prevoznike je jednom prilikom okarakterisao kao "s*anje" i da njihove putnike uslužuju "bakice", piše Fortune.
Al Baker je više puta pretio izlaskom iz Oneworld alijanse zbog odnosa sa partnerima American Airlinesom i Qantasom. Kompanija je na kraju ipak odlučila da zadrži svoje članstvo u savezu.
Uprkos svom "dugačkom jeziku" i praksom da jasno - i glasno - iznese svoje mišljenje, Akbar Al Baker će ostati upamćen po uspešnom upravljanju i transformaciji Qatar Airwaysa u avio-kompaniju svetskih razmera.
(Aero.rs/AŠ)
Video: Routes World 2023: Fokus na azijskom tržištu i održivosti avio-saobraćaja, Air Serbia ima potencijal
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.