Vreme čitanja: oko 2 min.
Nacionalna avio-kompanija ponovo srpska: Etihad Airways se povlači iz Air Serbia
Vreme čitanja: oko 2 min.
U jednom trenutku je posedovao manji ili veći vlasnički udeo ported Air Serbia u avio-kompanijama Aer Lingus, Alitalia, Air Berlin, Darwin Airline, Jet Airways, Air Seychelles i Virgin Australia
Posle više od deset godina, i prvi put od kad se zove Air Serbia, srpska nacionalna avio kompanija postaće 100 % valsništvo Republike Srbije.
Ministar finansija Siniša Mali izjavio je da će država Srbija danas završiti svu neophodnu papirologiju i preuzeti preostali udeo u Er Srbiji od Etihad Airways.
"Air Serbia je najveća avio-kompanija u regionu. Od kompanije koja je bila u bankrotu, napravili smo lidera koji sada leti na četiri kontinenta, u velikom broju zemalja i postali smo primer na koji način, kroz jednu avio-kompaniju koja je uspešna, možete dalje da doprinesete ekonomskom razvoju vaše zemlje", rekao je Mali novinarima u Ministarstvu finansija.
Mali je otkrio da je namera da Air Serbia u 2027. godini "kada slavi 100 godina" [od nastanka prve nacionalne avio-kompanije na ovim prostorima, Aeroputa, op. ur.] " ima 100 redovniih i čarter destinacija"
Manjinski udeo Etihada u srpskom partneru smanjen je sa 49% na 18% u 2020. i sa 18% na 16% prošle godine.
Etihad Airways nije imao efektivnu kontrolu nad aviokompanijom u poslednje četiri godine, pa samim tim i nije imao nikakav formalan uticaj u menadžmentu ili strategiji poslovanje, podseća portal Ex-Yu Aviation.
Podsetimo, 2013. godine kada je potpisan ugovor o strateškom partnerstvu Etihad Airways i države Srbije, Etihad je postao vlasnik 49% srpske avio kompanije uz inicijalno petogodišnji mandat upravljanja poslovanjem.
Prošle godine je raskinut i kod-šer sporazum između Etihad Airways i Air Serbia.
Izlaskom iz vlasničke strukture Air Serbia, Etihad Airways je u potpunosti napustio sve svoje kapitalne investicije u avio-kompanije.
Ova poslovna strategija se u mnogim slučajevima ispostavila po mnoge avio-kompanije poguba, kako za sam Etihad tako i za te avio-kompanije, ostavljajući neke od njih u bakrotu a druge i sam Etihad sa velikim gubicima.
Alitalia, Air Berlin, Darwin Airlines i Jet Airways su za posledicu - direktnu ili indirektnu - upravljanja od strane Etihad Airways imali svoj nestanak sa tržišta, odnost likvidacuju usled bankrota
(Tanjug/Aero.rs)
Video: Aviation Event - Vienna 2023
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Ika
Nisam previše optimističan. Srećan jesam što je nacionalna kompanija ponovo u rukama Srbije, ali veoma sam zabrinut zbog kadra koji će njome upravljati. Etihad je svetska firma, koja se može čak svesti i u luksuzne avioprevoznike dok je Air Serbia i za vreme saradnje sa njima bila na ceni a nudila isto što i budget kompanije. Nadam se da domaći političari i biznismeni neće pokvariti sve što je 10 godina građeno.
Podelite komentar