• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Croatia Airlines povlači i Dash 8: Buduća flota imaće samo jedan tip aviona

Vreme čitanja: oko 2 min.

Hrvatska nacionalna avio-kompanija donela odluku da i flotu od šest turbo-elisnih aviona De Havilland Canada DHC 8 Dash zameni avionima tipa Airbus A220

  • 0
Croatia Airlines Bombardier Q400 Salinger Igor

Croatia Airlines (OU) namerava da povuče iz upotrebe avione Bombardier Q400, poznatije kao Dash 8 i pod lokalnim nadimkom "Dašenka" i da svoju celokupnu flotu bazira na letilicama istog tipa: Airbus A220.

Kako je Aero.rs već pisao, iako isporuke A220 nešto kasne, dolazak prvog Airbus A220 za Croatia Airlines, inicijalo planirana za februar naredne godine, očekuje se u junu 2024., a tokom godine kompanija bi trebala dobiti još dva aviona,

Croatia Airlines Airbus A220 Airbus SAS 2022
Tokom 2025. planira se jačanje flote sa još šest aviona Airbus A220 i još četiri u 2026. Po prvobitnom ugovoru, stavljena je i opcija za nabavku dodatne tri letilice ovog. Portal Ex-Yu Aviation navodi da je isporuka poslednja tri A220 za Croatia Airlines planirana 2027, što može značiti potvrdu ovih opcija.

Avioni Dash 8 iznajmljeni su od kompanije German Operating Aircraft Leasing (GOAL) još 2007. godine.

Planovi Croatia Airlinesa se poklapaju sa ugovorom koji je sklopljen pre više od 15 godina: zakup dva aviona Dash 8 ističe 2024, a preostale četiri letelice su pod operativnim zakupom do 2025. Zanimljivo je da Croatia Airlines nedavo oglasila da želi da školuje određeni broj pilota za prve oficire upravo na Dašenkama.

Hrvatski avio-prevoznik je flotu od šest aviona tipa Dash 8 ako gledamo statistički više koristila nego sedam mlaznih Airbusa: samo tokom ove godine oni su planirani za 15.783 leta, dok su Airbus mlaznjaci planirani za 11.279 letova. 

S obzirom na to da su Bombardier Q400 inače vazduhoplovi koji se koriste na kraćim destinacijama ovaj podatak ni ne iznenađuje, ali o dobroj iskorišćenosti hrvatskih Dašenki govori i to da su tokom prva tri kvartala proveli u vazduhu 11.436 sati, dok su pet A319 i dva A320 ostvarili ukupan nalet od 8.559 sati, primećuje Ex-Yu Aviation.

"Preuzimanje novih aviona i povlačenje starih je ogroman posao koji zahteva posvećenost svih u kompaniji, jer je to veliki projekat koji zahteva da svi damo sve od sebe. U jednom trenutku ćemo imati tri tipa aviona u našoj floti, što je operativno, finansijski i u svakom drugom smislu veoma zahtevno“, rekao je nedavno generalni direktor Croatia Airlinesa Jasmin Bajić.

Novi A220-100 i A220-300 imaće 127 odnosno 149 sedišta. Time će značajno biti povećan ukupan kapacitet (seat capacity) hrvatskog avio-prevoznika sedišta u odnosu na postojeću flotu: avioni Dash 8 imaju 72 mesta za putnike, avioni Airbus A319-100 imaju 144 mesta, a A320-300 - 179 mesta.

(Aero.rs/AB/SI)

Video: Najnoviji helikopter za Vojsku Srbije: Airbus H145M D3

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>