• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Americi nedostaje 10.000 komercijalnih pilota, nude im bonuse i do 250.000 dolara

Vreme čitanja: oko 2 min.

Kao što su veliki avio-prevoznici velikim platama i bonusima privukli iskusne kapetane iz regionalnih kompanija, tako se sad mali prevoznici nadaju da će privući pilote iz kargo kompanija

  • 0
Avion piloti pilotska kabina Foto-ilustracija: Shutterstock

Nedostatak komercijalnih pilota u Sjedinjenim Američkim Državama - ali i u svetu - postao je toliki da pojedini avio-prevoznici nude prava mala bogatstva za transfer pilota iz jedne u drugu kompaniju.

Tako kompanija PSA Airlines (Pacific Southwest Airlines, OH), regionalni prevoznik koji je podružnica kompanije American Airlines (AA) nudi iskusnim avijatičarima bonuse do četvrt miliona dolara da lete za njih.

PSA je poznata po letovima širom Sjedinjenih Država, ali u ovom trenutku kuburi sa brojem letova i prinuđena je da redukuje svoju ponudu zbog nedostatka iskusnik kapetana, javlja portal Marketplace

Prema rečima vazduhoplovnog analitičara Kristofera Rejta iz konsultantske firme Third Bridge problem je nastajao decenijama i ne vezuje se samo za civilnu avijaciju: najpre je porast broja bespilotnih letilica (daljinski upravljanih vazduhoplova u srpskoj terminologiji) poremetio priliv obučenih vojnih pilota, što je značajno poskupelo preobuku za civilne vazduhoplove koja čija cena može da pređe i 100.000 dolara.

Potom je došla pandemija koronavirusa, a zatim i talas prevremenih penzionisanja.

"Sasvim je jasno da je danas potražnja veća od ponude", rekao je Rejt i precizirao da "Severnoj Americi nedostaje više od 10.000 pilota". Ovaj nedostatak ne osećaju svi podjednako:

"Glavni prevoznici, kao što su United Airlines (UA), Delta (DL), American Airlines su u prednosti, jer svoje pilote plaćaju najviše, a i oni lete na ajnovijim avionima", objasnio je Rejt.

Kao što su "veliki" uspeli da "ukradu" pilote od regionalnih kompanija, tako se sada avio-prevoznici poput PSA Airlines nadaju da će namamiti svojom ponudom pilote prevoznika tereta, kao što je, recimo, FedEx (FX).

"To će biti korisno i za avio-kompanije, ali i za kompanije koje se bave prevozom tereta, jer je potražnja za vazdušnim transportom opala: kopnene opcije kargo-transporta su postale efikasnije. Samo u FedExu procenjuju da imaju oko 700 pilota viška", navodi Satiš Jindel, konsultant za transport.

Još jedan ekspert, Robert Man Junior, nekadašnji izvršni direktor u avio-saobraćaju i konsultant za ovu vrstu prevoza, upozorava buduće pilote regionalnih kompanija da će njihov način letenja biti mnogo naporniji od onog što sada rade:

"Pre svega, regionalni prevoznici uglavnom plaćaju manje. Vaše linije neće biti ni nalik onima u FedExu i UPS-u. Letećete više kratkih linija na dan, sa kratkim pauzama i sa mnogo putnika i uplakanih beba", upozorava on.

(Aero/AB)

Video: British Airways u Beogradu posle trinaest godina

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>