• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Kraj jedne ere: Poslednji komercijalni let aviona Fokker 100 u Evropi

Vreme čitanja: oko 2 min.

Na Starom kontinentu jedino još avio služba Vlade Republike Slovačke ima dva aviona ovog tipa za prevoz državnih zvaničnika i koristi ih uglavnom za letove između Bratislave i Brisela

  • 0
Cirih aerodrom Avioni   Carpatair F100 Foto: Shutterstock

Krajem novembra rumunska avio-kompanija Capratair (V3) povukla je iz upotrebe poslednji avion Fokker 100 iz svoje flote. Po svemu sudeći, let iz Palerma (PMO) do Temišvara (TSR) koji je obavljen 5. novembra bio je to poslednji komercijalni let ovog tipa vazduhoplova u Evropi.

Fokker 100 YR-FKB odleteo je 29. 11. u Bergen op Zoom (WOE) u Holandiji, aerodrom koji Kraljevsko holandsko vazduhoplovstvo (Koninklijke Luchtmacht-KLu) deli sa Fokker Services pa se moze predpostaviti da ce tamo biti ili rastavljen za delove ili pripremljen za eventualnog novog vlasnika.

Na Starom kontinentu jedino još avio služba Vlade Republike Slovačke ima dva aviona ovog tipa za prevoz državnih zvaničnika, i prema radarskim podacima koristi ih uglavnom za letove između Bratislave i Brisela.

F100 Carpatair Salinger Igor
Avioni Fokker 100 još su u operativnoj upotrebi pri australijskim avio-kompanijama Alliance Airlines koja ima 24 ova aviona i Network Aviation koja poseduje 18 letelica ovog tipa, kao i u Iranu i Papua Novoj Gvineji.

Fokker 100 registarske oznake YR-FKB i serijskog broja 11368, prvi put je poleteo sa aerodroma Amsterdam - Shiphol (AMS) i  u decembru 1991. je isporučen kompaniji American Airlines.

Kompanija Carpatair imala je flotu od šest aviona Fokker. Tri aviona su bili Fokker 70 (registarskih oznaka YR-KMA, YR-KMB i YR-KMC) i sva tri vazduhoplova ovog tipa prizemljena su 2012.

Osim toga - Carpatair je u svojoj floti imao i tri aviona Fokker 100 (YR-FKA, YR-FKB i YR-FZA) koji su prizemljeni između 2020. (kada je kompanija donela odluku da se preorijentiše na flotu aviona Airbus) i 2023.

Fokker 100 je avion za regionalne linije, koji je proizvođen u Holandiji do 1997. godine. Nasatao je razvojem Fokkera 28 - čak mu je i fabrička oznaka Fokker 28Mk.0100.

Pokreću ga dva motora Rolls-Royce RB.183 Tay. Avion je dug 36 metara, ima raspon krila od 28 metara, 122 mesta i dolet od 2.700 kilometara. Korišćen je u crnogorskom Montenegro Airlinesu, kao i hrvatskoj kompaniji Trade Air.

U ovom trenutku, rumunski avio-prevoznik ima dva aviona Airbus A319-100. 

(Aero.rs)

Video: Pripadnici srpskog RViPVO u humanitarnoj akciji iznad Slovenije: Ekskluzivan video snimak

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>