• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Fatalna greška odnela 68 života: Umesto da izvuče flapsove, pilot greškom isključio motore

Vreme čitanja: oko 2 min.

Istraga je zaključila da je pilot najverovatnije nenamerno postavio polugu režima rada oba motora na tzv. feather mod i tako izazvao pad aviona što je dovelo do smrti svih ljudi u ovoj letelici

  • 0
Yetti Airlines ATR 72 avioni Shutterstock

Posle gotovo godinu dana saopšteni su rezultati istrage o tragediji u Nepalu, u kojoj je u padu avion ATR-72 kompanije Yeti Airlines poginulo 68 putnika i 4 člana posade. Među putnicima su bile i dve bebe.

"Istraga je zaključila da je pilot najverovatnije nenamerno postavio polugu režima rada oba motora na tzv. feather mod i tako izazvao pad aviona u Nepalu, što je dovelo do smrti svih ljudi u ovoj letelici", saopštio je istražni tim vlade Nepala.

Ovaj postupak pilota i pre svega činjenica da očigledno nisu znali šta su uradili dovela je do sloma sile uzgona (stall), nakon čega se avion kompanije Yeti Airlines, koji je išao iz Katmandua ka gradu Pohara srušio u klisuru na padinama planine Himalaji, preneo je Fox News.6

Pad ovog aviona najsmrtonosnija je avionska nesreća u toj zemlji u prethodnih 30 godina. U avionu ATR-72 je osim dve bebe, među putnicima bilo i 15 stranih državljana. Niko nije preživeo nesreću.

 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 A post shared by AeroTime (@aerotime_hub)

Do udesa je došlo 15. januara u 10:58 po lokalnom vremenu. Tada je ATR72-500 kompanije Yeti Airlines na letu 691 iz Katmandua (KTM) ka aerodromu Pokhara (PKT) pao u neposrednoj blizini piste 12 ovog aerodroma.

Avion je udario u obalu reke Seti i raspao se, pa su delovi aviona završili u kanjonu.

Letom su upravljala dva pilota: jedan od kapetana tek se upoznavao sa aerodromom Pokhara, a drugi je trebalo da bude instruktor na letu. Prilikom prilaza, kontrola leta dala im je odobrenje za sletanje na pistu 30, ali je posada aviona kasnije tražila dozvolu za sletanje na pistu 12, što je i odobreno.

ATR 72 udes Wikimedia/Mir ridowan sayeed
Na letu na kom je sve bilo potpuno normalno do samog sletanja, samo 25 sekundi je trebalo da se od rutinskog leta sve pretvori u pakao na aerodromu koji je otvoren samo 15 dana pre fatalnog udesa: U 10:57:07 kontrola leta dala je dozvolu za sletanje. Odmah nakon toga je pilot dva puta rekao da motori ne rade. Avion je udario o zemlju u 10:57:32.

Avion ATR72-500 kompanije Yeti Airlines registracijske oznake 9N-ANC serijskog broja 754 leteo je od 2007 u okviru flote kompanije Kingfisher Airlines, da bi potom postao deo flote avio-prevoznika Nok Air, a od 2019. bio je u sastavu flote prevoznika iz Nepala.

(Aero.rs)

Video: Havaji: Izvlačenje nasukanog aviona P-8 Poseidon iz mora

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>