• 0

Vreme čitanja: oko 4 min.

Nove avio-kompanije u 2024. godini: Ko sve namerava da poleti

Vreme čitanja: oko 4 min.

Samo u prvom kvartalu 2024. sa vazdušnim saobraćajem namerava da počne čak 18 avio-kompanija, od čega je veliki broj čine podružnice već postojećih firmi

  • 0
EcoJet and ZeroAvia ZeroAvia

Prema procenama Međunarodnog udruženja vazdušnog transorta (International Airline Transport Association - IATA), u godini koja je pred nama usluge vazdušnog saobraćaja koristiće oko 4,7 milijardi ljudi.

Istovremeno, prihodi u avio-transportu očekuje se da dostignu rekordnih 964 milijarde dolara, što je rast od 7,6 odsto u odnosu na upravo proteklu 2023. godinu.

U najkraćem, industrija pruža mnogo mogućnosti, zbog čega mnogobrojni investitori ulažu novac  u otvaranje novih avio-kompanija. U toku 2024. planirano je polete avioni skoro 30 novih kompanija, prenosi Simple Flying.

U prva tri meseca 2024. očekuje se da će se na nebu pojaviti letilice u bojama 18 avio-kompanija, od čega veliki broj otpada na podružnice već postojećih firmi.

Air Japan Foto: flyairjapan.com

Air Japan (NQ) je u prethodnom periodu bila čarter podružnica kompanije All Nippon Airways (NH), ali se sada preorijentisala za nisko-tarifne letove srednje dužine. Air Japan će u svojoj floti imati samo vazduhoplove tipa Boeing 787 Dreamliner koje će uzeti u najam s posadom od kompanije ANA. Prvi let biće obavljen 6. februara sa aerodroma Haneda (HND) ka aerodromu Suvarnabumi (BKK) u Bankoku. Avioni će leteti devet puta nedeljno.

Ecojet Airlines je britanska kompanija koju je osnovao "zeleni industrijalac" Dejl Vins. U novembru je potpisaln ugovor sa proizvođačem ZeroAvia za kupovinu 70 avionskih motora koji koriste hibridni pogon. Motori ZA600 za manje avione očekuju se da će biti odobreni za uporebu naredne godine, dok ZeroAvia planira da jači motori ZA2000 koji mogu da se ugrade i na Q400 ili ATR72 budu u upotrebi do 2027. godine.

EcoJet Wikimedia/Ecojet

Dok ne stignu hibridni motori, Ecojet planira da pokrene letove iz Edinburga sa manjim avionima DHC-6 Twin Otter i Bombardier Q400, popularnim Dash 8 sa 70 sedišta, piše Flight Global.  Jedan od marketinških slogana je Flag Carrier for Green Britain (nacionalni avio-prevoznik zelene Britajije, očiglena aluzija na Velika Britanija). Novu "ekološku" avio-kompaniju ne treba mešati sa Línea Aérea EcoJet S.A. iz Bolivije.

Riyadh Air (RX) je saudijska kompanija koja ubrzano radi na tome da otpočne letove na početku ove godine: menadžment iščekuje prve isporuke aviona Boeing 787-9 Dreamliner (poručeno je 40 letelica ovog tipa).

Kompanija je bazirana na aerodromu King Khalid (RUH) i ima u planu da do 2030. za svoju flotu poruči 400 aviona i opslužuje 110 destinacija. Airways Magazine je snimio i sletanje njihovog prvog Dreamlinera u Rijad:

SEM New Air Antilles je novo ime kompanije sa Karipskih ostrva koja je nedavno prizemljena zbog bankrota vlasnika. Prema podacima baze ch-aviation, kompanija ima ukupno 10 aviona ATR-42, ATR-72 i DHC-6 Twin Otter. Početak 

Really Cool Airlines sa Tajlanda u svojoj floti ima avione Airbus A330-300 koje će pokrivati "nerezervisane rute širom Azije" i povezivati Bangkok sa Japanom, Singapurom i Kinom, navodi Airways Mag.

Global Airlines iz Velike Britanije ima jedinstveni biznis model za koji tvrdi da će poremetiti svet civilne avijacije tako što će flotom aviona Airbus A380 leteti samo na trans-atlantskim rutama (London - Njujork i London - Los Anđeles). Kompanija se reklamira porukom da "ne postoji kvalitetna konkurencija u tom segmentu". Što zbog samog veoma nekonvencionalnog nastupa Global Airlinesa, što zbog samog biznis plana, mogi u svetu industrije vazdušnog transporta ih doživljavaju sa balo rečeno rezervom.

Air Iveria je nova gruzijska avio-kompanija koja će iz Tbilisija pokrivati još uvek nepoznate rute. Kompanija će imati flotu od tri do četiri uskotrupna Airbus aviona, i razvija "biznis plan u saradnji sa proizvođačem", navodi Business Media.

City Airlines - nova nemačka avio-kompanija, podružnica kompanije Lufthansa, leteće od juna sa aerodroma u Minhenu i Franfurtu, avionom Airbus A320, pisao je Aero.rs u oktobru. U floti će imati avione Airbus A319. Iz Lufthanse poručuju da je u razmatranju i nabavka Airbusa A220 kao i Embraer aviona.

Američka Air Cahana okrenuta je domaćim linijama, korišćenju vodonika i upotrebi turboelisnih aviona Pilatus PC-12. Iako prema nekim izvorima ova kompanija treba da počne sa radom u drugom kvartalu, Simple Flying predviđa da će operacije početi - u drugoj polovini 2024. 

Air Cahana Linkedin/Air Cahana

Pattaya Airways je kargo kompanija koja bi trebalo da počne sa radom u trećem kvartalu 2024. Ova kompanija dobila je potrebne dozvole od vazduhoplovnih agencija Tajlanda u septembru 2023.

Tajlandske vlasti su u postupku izdavanja dozvola za još jednu kompaniju iz te zemlje: P80 Air bi takođe trebalo da počne sa letovima u trećem kvartalu ove godine.

Osim pomenutih avio-prevoznika, očekuje se da će u 2024. sa letovima početi i kompanija iz Saudijske Arabije koja će biti bazirana u - gradu koji još uvek ne postoji. Radi se o kompaniji NEOM Airlines koja će imati sedište u gradu koji tek treba da bude izgrađen. U pitanju je veliki projekat vlade Saudijske Arabije.

Neom Saudia Foto: neom.com

Na čelu nove kompanije nalazi se nekadašnji izvršni direktor British Airways i Air Canada - Klaus Goerš, koji je precizirao da će flota koristiti izvesnu količinu ekološki prihvatljivog goriva - SAF - navodi Arab News.

Uvoj godini očekuje se da polete i vazduhoplovi sledećih prevoznika: Asian Aerospace Service, Siam Seaplane, Avanti Air Charter, Landarch Airlines (sve iz Tajlanda) Bangkok Helicopter Services, Asia Atlantic Airlines, indijski Jet Airways (koji je obustavio operacije na početku pandemije kovida) i GallopAir iz Bruneja.

(Aero.rs)

Video: Prince Aviation: Deda Mraz došao avionom Cessna Citation XLS+

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>