• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

FAA u nedelju uveče predložila inspekciju još jednog modela aviona Boeing 737 zbog problema sa vratima

Vreme čitanja: oko 2 min.

Kompanije širom sveta koriste ukupno 380 letelica Boeing 737-900ER, najveći korisnici su Alaska Airlines, Delta i United Airlines

  • 0
Boeing 737-900 ER Shutterstock

Nešto više od dve nedelje nakon što je na avionu Alaska Airlines (AS) Boeing 737-9 MAX otpao deo trupa koji zatvara nekadašnji otvor za vrata na sredini putničke kabine, Federalna vazduhoplovna administracija (Federal Aviation Administration - FAA) preporučila je kompanijama da provere i letelice tipa Boeing 737-900ER. 

U saopštenju izdatom u pomalo neuobičajenom trenutku (u nedelju 21. januara uveče) preporučeno je kompanijama da "vizuelno pregledaju čepove na srednjim izlaznim vratima kako bi se uverili da su vrata pravilno pričvršćena", s obzirom na to da ovaj tip aviona ima isti dizajn čepa kao i Boeing 737 MAX-9.

Boeing je odmah reagovao na preporuku FAA saopštenjem da "potpuno podržava Federalnu vazduhoplovnu administraciju i klijente u ovoj akciji", javlja ABC news.

Boeing 737-900 ER Foto: Shutterstock

Prema bezbednosnom upozorenju FAA, neki operateri koji su vršili dodatne inspekcije svojih 737-900ER vazduhoplova zabeležili su "izvesna saznanja sa zavrtnjima tokom pregleda u okviru održavanja letelica".

FAA je navela da Boeing 737-900ER ima preko 11 miliona sati rada i 3,9 miliona ciklusa leta, a glavne avio-kompanije koje lete ovim tipom vazduhoplova uključuju tri velika američka avio-prevoznika: Alaska Airlines, Delta Airlines (DL) i United Airlines (UA).

U saopštenju kompanije United koja ima 136 aviona ovog tipa u svojoj floti, navodi se da su već "počeli sa proaktivnim inspekcijama svojih vazduhoplova Boeing 737-900ER", kao i da ne očekuju smetnje koje bi trebalo da se odraze na "kvalitet usluge koje pružaju putnicima", odnosno redovnosti letova.

I Alaska navodi da je takođe počela sa "proaktivnim pregledima pre nekoliko dana", kao i da "do danas nikakvih spornih nalaza". "Očekujemo da ćemo završiti ostatak naše flote -900ER bez ometanja našeg poslovanja“, navodi se u saopštenju.

I treća velika američka kompanija, Delta Airlines koja koristi ove avione navodi da je počela sa proaktivnim merama:

"Izabrali smo da preduzmemo proaktivne mere za inspekciju naše flote 737-900ER. U potpunosti radimo u skladu sa propisima federalnih vlasti u vezi sa bezbednošću naših aviona, i u ovom trenutku ne očekujemo nikakve operativne uticaje".

Prema navodima izvora na koji se poziva ABC News, kompanije širom sveta koriste ukupno 380 letelica ovog tipa.

Boeing 737-900ER i -9 MAX imaju istovetnu konstrukciju problematicnog dela oplate. Ipak, inspekciju neće morati da prođu svi 737-900ER obzirom da oni u "gustoj" konfiguraciji tj sa vise sedišta na tom mestu imaju izlaz za slučaj opasnosti a ne "čep" (door plug) odnosno samo pokrivku otvora na trupu.

Ranije ovog meseca, na Boeingu 737-9 MAX kompanije Alaska Airlines nakon poletanja na letu AS1282 otpao je panel trupa aviona koji zatvara nekadašnji otvor za vrata, što je na avionu ostavilo otvor  iz Portlanda (PDX) za Ontario (ONT), o čemu je Aero pisao.

Na letu se nalazilo 171 putnik i šest članova posade, a piloti su odmah posle incidenta i dekompresije koja je usledila, zatražili prinudno sletanje. Vrata su pronađena nekoliko dana kasnije, a naš portal je i o tome izvestio svoje čitaoce.

(Aero.rs)

Video: United States Air Force Boeing C-40B

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>