• 4

Vreme čitanja: oko 2 min.

Boeing 737-800 doleteo iz Istanbula do Beograda, ali je odustao od sletanja: Napravio krug pa pokušao opet

Vreme čitanja: oko 2 min.

Uvek možes da napraviš krug, kažu u avijaciji. I dodaju da je bolje napraviti hiljade krugova iznad stotina aerodroma nego biti predmet istrage avionske nesreće

  • 4
TK 737 Salinger Igor

Današnji drugi redovni let turske avio-kompanije od Istanbula do Beograda oznake TK1079 do nadomak glavnog grada Srbije bio je po svim parametrima sasvim uobičajen i prilično - dosadan.

Boeing 737-800 oznake TC-JVB nazvan Sultangazi poleteo je sa aerodroma u najvećem gradu Turske sa malim zakašnjenjem, u 14:18 po lokalnom vremenu i nadomak Beograda stigao posle nešto više od jednog časa leta.

Beogradskom aerodromu avion je, prema javno dostupnim podacima servisa Flightradar24, prišao iz jugostičnog pravca preko Avale, Jajinaca i dalje preko Košutnjaka, Banovog Brda i Ade Ciganlije prema pisti 30L aerodroma Nikola Tesla.

TK 737 Salinger Igor
Neposredno pre očekivanog dodira točkova o pistu, izvlačenja vazdušnih kočnica (spojlera) i uključivanja kočenja motorima (reverese), na visini od oko 200 metara, letilica umesto da nastavi da snižava počinje da povećava visinu i ulazi u levi zaokret.

Avion relativno brzo penje na visinu od oko 2700 stopa (nešto više od 800 metara), pravi krug južno od Beograda preko Ostružnice, Sremčice, Rušnja, Ripnja i Belog potoka i ponovno se "uključuje" na prilaz pisti koji ovaj put završava rutinski i bez vidiljivih problema u 13:45 po beogradskom vremenu.

Snimci koje vidite prikazuju avion prilikom oba današnja (petak, 02.02.2024.) prilaza na beogradski aerodrom.

Razlog za odluku posade da odusatane od sletanja nekoliko desetaka sekudi pred dodir piste može se pronaći u rečenici koju su piloti čuli bezbroj puta na svojoj obuci i koja je do sada spasla sigurno hiljade života: You can allways go around (Uvek možeš da napraviš krug)

Iskusni nastavnik letenja u RViPVO a danas kapetan u saobraćajnoj avijaciji sa hiljadama sati naleta za Aero.rs kaže da je tzv. go around "normalna procedura i sastavni je deo svake procedure prilaza. Radi se po odluci posade ili na zahtev kontrole letenja. Razlozi mogu biti najrazlicitiji. Moze da bude pogoršanje vidljivosti, vetar ili tzv. windshear. Može da bude nešto na pisti, avion, ptica, životinja. Moze da bude takozvani nestabilan prilaz. Moze da bude nedovoljno razdvajanje od prethodnog aviona, ili neki tehnički razliog: kvar na zemaljskoj opremi, svetlima, neka neispravnist na avionu…"

"Šta kod da je u pitanju, uvek možes da napraviš krug. U sklopu brifinga (pripreme) za prilaz na određeni aerodrom posade dobijaju informacije i o go around proceduri i posada je uvek spremna da je uradi".

Štaviše, kaže ovaj pilot, postoji u vazduhoplovstvu postoji izraz be go around minded, što znači da prodedura odustajanja od sletanja i "pravljenja kruga" treba da bude usađena u razmišljanje pilota kao opcija u pri svakom sletanju.

Uvek možes da napraviš krug, kažu u avijaciji. I dodaju da je bolje napraviti hiljade krugova iznad stotina aerodroma nego biti predmet istrage avionske nesreće.

(Aero.rs)

Video: Dubai Airshow 2023: Kineske akrobacije na nebu u šarenilu boja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>