Vreme čitanja: oko 2 min.
Alaska Airlines 737 MAX trebao je da bude pregledan na dan incidenta, inženjeri navodno upozoravali na problem
Vreme čitanja: oko 2 min.
Da li je incident mogao biti sprečen teško je utvrditi. Posledice ovog događaja, u kojem je srećom izbegnuta tragedija, ostavile su teške posledice po Boeing i Alaska Airlines
Saga oko leta AS1282 tokom kojeg je deo trupa otpao sa Boeinga 737 MAX 9 se nastavlja. Prema najnovijim informacijama, radnici Alaska Airlinesa insistirali su na vanrendom pregledu aviona na dan incidenta ali je avio-kompanija ipak odlučila da nastavi da leti sa problematičnim avionom.
Mehaničari i posade američke avio-kompanije navodno su u više navrata uočili problem sa avionom registracije N704A u čijem su se kokpitu oglašavala različita upozorenja, prenosi Simple Flying. Tim inženjera uputio je zahtev avio-kompaniji da ovaj avion privremeno povuče iz saobraćaja kako bi se mogla sprovesti detaljna provera letelice.
Upravo 5. januara, dana kada se panel okvira vrata odvojio u toku leta, inženjeri Alaska Airlinesa navodno su hteli da izvrše inspekciju Boeinga 737 MAX i pronađu uzrok upozorenja. Avio-kompanija je prema pisanju Simple Flying ipak odlučila da održavanje pomeri za narednu noć.
Zvanični Alaska Airlines ne poriču da je avio-kompanija znala za upozorenja u kokpitu. Potpredsednik za bezbednost i sigurnost Alaska Airlinesa Maks Tidvel je poručio da nisu smatrali da upozorenja ukazuju na neposrednu opsanost zbog koje bi avion trebao da prođe vanredni pregled, piše The Mercury News pozivajući se na The New York Times. On takođe veruje da inspekcija letelice najverovatnije ne bi rezultovala otkrićem problema sa panelom okvira vrata.
Da li je incident mogao biti sprečen teško je utvrditi. Posledice ovog događaja, u kojem je srećom izbegnuta tragedija, ostavile su teške posledice po Boeing i Alaska Airlines.
Neposredno nakon leta AS1282, Savezna uprava za civilno vazduhoplovstvo (Federal Aviation Administration - FAA) naredila je prizemljenje Boeinga 737 MAX kako bi se izvršili vanredni pregledi na svim avionima ovog tipa.
Preliminarni izveštaj Nacionalnog odbora za bezbednost u saobraćaju (National Transportation Safety Board - NTSB) je potvrdio da su nedostajala četiri zavrtnja dizajnirana da drže panel na mestu nekadašnjih vrata vazduhoplova. FAA je nakon incidenta takođe pojačala nadzor Boeingovih fabrika, a njeni inspektori su utvrdili brojne nepravilnosti u proizvodnji letelica.
(Aero.rs)
Video: Air France Boeing 777
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.