• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Boeing i Alaska Airlines negiraju krivicu za incident na letu 1282 od 5. januara 2024.

Vreme čitanja: oko 2 min.

Proizvođać tvrdi da avion nije propisno održavan, a prevoznik tvrdi da je za problem bio kriv entitet van njihove kontrole

  • 0
Alaska Airlines Shutterstock

Putnike na letu 1282 Alaska Airlinesa koji su 5. januara za dlaku izbegli smrt nakon što je sa aviona otpao panel i ostavio rupu na trupu, o čemu je Aero.rs napisao niz tekstova, očekuje ozbiljna pravna borba za ostvarivanje njihovih prava, imajući u vidu da su i Alaska Airlines i kompanija Boeing pred sudom odbacili odgovornost za incident u vazduhu.

Odmah po prinudnom sletanju aviona na pistu aerodroma Portland, najmanje tri tužbe su podnete pred različitim sudovima - kako protiv proizvođača vazduhoplova, tako i protiv avio-kompanije. U jednoj od tužbi koje su podnete pred sudom u Multmonahu u Oregonu, tri putnika su tražila odštetu od ni manje ni više nego - milijardu dolara.

I Alaska Airlines i Boeing odbacili su optužbe na svoj račun u odvojenoj tužbi koja je protiv njih podneta pred sudom Distrikta Vašington. I jedni i drugi tvrde da nisu bili odgovorni za “defektnost aviona”, navodi Simple Flying.

Boeing tvrdi da avion nije bio propisno održavan ili korišćen od strane “lica ili entiteta različitih od proizvođača aviona”.

Ovo je značajno promenjen stav u odnosu na onu koju je Boeing imao odmah posle incidenta, kada je Dejv Kalun, izvršni direktor Boeinga rekao “Ovom slučaju ćemo prići pre svega tako što ćemo priznati našu grešku”.

Alaska Airlines pak tvrdi da je šteta i lične povrede putnika nastale na letu bile uzrokovane “entitetom van avio-kompanije i njene kontrole”.

Kompanija Spirit Aerosystems, koja je zapravo bila odgovorna za instaliranje spornog panela, nije navedena ni u jednoj od tužbi podnetih pred američkim sudovima.

Direktorka američkog nacionalnog tela za bezbednost u nasobraćaju (National Transportation Safety Board - NTSB) Dženifer Homendi, izjavila je na saslušanju u američkom Senatu 6. marta da Boeing od samog početka minira istragu. Nekoliko dana kasnije, ugledni Wall Street Journal, objavio je informaciju da je protiv Boeinga pokrenuta krivična istraga.

To se poklapa sa poslednjim izveštajima iz Kongresa u kojima se navodi da su zaposleni u kompaniji, ali i sama kompanija Boeing bili “zbunjeni o sopstvenim bezbednosnim sistemima koji moraju da ispunjavaju federalne bezbednosne standarde vezane za sastavljanje aviona”.

Portal Simple Flying navodi da je na Boeingu 737 registracijske oznake N704AL koji je leteo na letu 1282 "četiri dana pre udesa svetlela lampica" koja je upozoravala na neispravnost panela. U istom tekstu se navodi da je istraga utvrdila kako je kompanija znala za bezbednosni problem, ali Alaska Airlines negira navode NTSB-a.

(Aero.rs)

Video: British Airways u Beogradu posle trinaest godina

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>