• 0

Vreme čitanja: oko 1 min.

Kinezi razvijaju novi širokortrupni avion: Vazduhoplovna industrija prebacuje fokus na velike letilice

Vreme čitanja: oko 1 min.

Karakteristike aviona, broj sedišta, motora i drugi tehnički aspekti COMAC rešenja za sada nisu poznati. Kineski proizvođač iz Šangaja nije se oglašavao povodom pisanja medija

  • 0
Avion trag, nebo Foto: Pixabay

Kineski proizvođač aviona COMAC prema dostupnim informacijama razvija novi širokotrupni model vazduhoplova. Nakon početka serijske proizvodnje uskotrupnog C919, kineska vazduhoplovna industrija svoj fokus premešta na veće letelice.

Radnici COMAC navodno su počeli da rade na dizajnu pozpuno novog širokotrupnog modela aviona pod oznakom C939, preneo je FlightGlobal pozivajući se na South China Morning Post. Prema informacija ovog kineskog medijia a koje su objavljene 13. maja, COMAC je osmislio nekoliko koncepata budućeg aviona.

Comac Express , avio prevoznik avion Foto: Tanjug/AP/Chan Long Hei

Karakteristike aviona, broj sedišta, motora i drugi tehnički aspekti COMAC rešenja za sada nisu poznati. Kineski proizvođač iz Šangaja nije se oglašavao povodom pisanja medija o C939.

Ono što jeste poznato je da COMAC već neko vreme razvija C929 - širokotrupni model aviona namenjen prevozu oko 280 putnika. Reč je o avionu koji bi na svetskom tržištu mogao da se takmiči sa Airbusom A330neo i Boeingom 787.

COMAC C929 Foto: ​Shutterstock/fifg

U razvoju ovog aviona u prošlosti je učestvovalo i rusko preduzeće UAC (United Aircraft Corporation) te je ceo program nosio ime CR929 (China Russia 929). COMAC i UAC prekinuli su rad na zajedničkom razvoju letelice, a slovo R u imenu aviona izbačeno je krajem prošle godine.

Ruska firma ipak planira da nastavi saradnju sa COMAC ali kao dobavljač delova.

COMAC C919 Foto: Shutterstock

Jedini komercijalni civilni avioni koje COMAC proizvodi jesu C919 i ARJ21. Model C919 ušao je u redovan saobraćaj prošle godine i do danas je prikupio nekoliko stotina porudžbina - među kojima su i one od velikih kineskih avio-kompanija.

Mada je serijska proizvodnja započela, COMAC je isporučio svega nekoliko primeraka C919. Više o "novoj nadi" kineske vazduhoplovne industrije možete pročitati u posebnom tekstu na portalu Aero.rs.

(Aero.rs)

Video: Pogledajte kako avion od 400 tona sleće prkoseći bočnom vetru: Antonov An-124 iznad Vojvodine

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>