• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Jožef Varadi, prvi čovek Wizz Aira: Tržište šire niskobudžetne avio-komapnije, nabavljamo više od 300 aviona

Vreme čitanja: oko 2 min.

Kapacitet tradicionalnih aviokompanija nije rastao u poslednje dve decenije, dok su dodatni kapaciteti na tržište doneli diskontni prevoznici, smatra Varadi

  • 0
Wizz Air Airbus A321 Salinger Igor

Mađarski niskotarifni avio-prevoznik koji se u poslednje dve decenije nametnuo kao jedan od najvećih prevoznika u mnogim zemalja nove Evrope, uključujući i nekadašnje države bivše Jugoslavije osnovan je 2003. godine a prvi let obavio je 19. maja 2004., pre tačno 20 godina.

"Kada je Wizz Air započeo sa radom 2004. godine, osnovano je oko 70-80 aviokompanija. Period je karakterisao ekonomski bum, a Evropska unija se proširila sa nekoliko novih članica, uključujući i Mađarsku, što je izazvalo nagli rast u avio saobraćaju. Međutim, od tada osnovanih aviokompanija, samo jedna još uvek radi: Wizz Air."

Ovo su reči Jožefa Varadija, generalnog direktora avio-kompanije koji je svojom izjavom u intervjuu za tamošnji portal Index.hu - da kompanija namerava da u narednih pet do šest godina nabavi više od 300 aviona - ponovo skrenuo pažnju javnosti na Wizz Air.

Wizz Air Salinger Igor

Ova informacija zapravo nije nova i portal Aero.rs već je pisao o strateškoj nameri Wizz Aira da u svojoj floti ima 500 aviona.

"Trenutno imamo 208 aviona, a u narednih 5-6 godina planiramo da nabavimo više od 300 novih aviona, ciljajući flotu od 500 aviona do 2030-2032. godine. Tada planiramo da prevozimo više od 170 miliona putnika godišnje", rekao je Varadi za Index.hu.

Za razliku od mnogih svetskih avio-prevoznika, koji su 2020 gotovo potpuno zaustavili letove, Wizz Air je tokom pandemije Covida otvorio 260 novih ruta i 13 novih baza.

Jožef Varadi, direktor WizzAir Foto: WizzAir

"Tokom pandemije napravili smo 4-5 strateških investicija koje u normalnim uslovima ne bismo mogli da realizujemo, kao što su proširenje kapaciteta u Londonu, otvaranje baza u Italiji i Albaniji, gde smo iskoristili prilike zbog pada lokalnih aviokompanija, te smo preko noći postali lideri na tim tržištima", precizirao je Varadi.

Prema njegovom mišljenju, "najveći korak bio je osnivanje Wizz Air Abu Dhabi", naglašava prvi čovek kompanije i najavljuje ne samo nabavku aviona, nego i otvaranje novih baza i novih avio-kompanija koje će poslovati u sklopu Wizz Air konzorcijuma.

Varadi u intervjuu za Index.hu nije hteo da da konkretan odgovor kog će prevoznika preuzeti kompanija na čijem je čelu. Odgovarajući na pitanje da li postoji još prostora na tržištu, za razvoj novih nisko-tarifnih kompanija, on odgovara potvrdno:

"Poslovni model takvih avio-kompanija je i dalje održiv. To pokazuje i činjenica da kapacitet tradicionalnih aviokompanija nije rastao u poslednje dve decenije, dok su dodatni kapaciteti na tržište doneli diskontni prevoznici", kaže Varadi i dodaje da je Wizz Air u ovoj godini do sada realizovao 99,85% planiranih letova. 

(Aero.rs)

Video: Aerodrom Beograd: Airbus A320, A320neo i Embraer E195

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>