Vreme čitanja: oko 2 min.
Croatia Airlines ostaje evropska aviokompanija: Ne planiramo interkontinentalne letove, kaže direktor Bajić
Vreme čitanja: oko 2 min.
Leta 1994. godine Croatia Airlines je planirala da iznajmi širokotrupni DC-10 avion od nemačke Lufthanse kako bi započela letove između Zagreba i Njujorka.
Hrvatski avio-prevoznik Croatia Airlines (OU) u prošlosti je imao ambicije obavljanja interkontinentalnog saobraćaja, prvenstveno prema SAD i Kanadi, pamte oni koji prate vazduhoplovna dešavanja u regionu. Savim logično, reklo bi se, imajući u vidu veliku hrvatsku dijasporu u ove dve države i njihove jake veze sa maticom.
Leta 1994. godine Croatia Airlines je planirala da iznajmi širokotrupni DC-10 avion od nemačke Lufthanse kako bi započela letove između Zagreba (ZAG) i Njujorka (JFK). Aviok-ompanija je čak otišla toliko daleko da je zakazala letove, uz uslov odobrenja vlade, međutim, planovi su preko noći odbačeni. Desetleće kasnije, 2013. godine, menadžment aviokompanije je izrazio obnovljeno interesovanje za uvođenje dugolinijskih letova, podseća Ex-Yu Aviation.
Generalni direktor u to vreme, Krešimir Kučko, tada je izjavio: “U budućnosti, moja želja je da uključimo interkontinentalne letove u našu mrežu. Voleo bih da dugolinijski model pređe iz faze sna u fazu planiranja, a zatim i u fazu realizacije”.
Današnja Croatia Airlines je isključila mogućnost uvođenja dugolinijskih letova, naglašavajući da će se i sadašnje i buduće planiranje mreže fokusirati na Evropu.
Generalni direktor aviokompanije, Jasmin Bajić, kaže za časopis Regional International: "Flota Croatia Airlines-a, i sadašnja i buduća, prilagođena je za regionalni unutar-evropski saobraćaj. Naša primarna uloga je da obezbedimo povezanost unutar Hrvatske i održavamo celogodišnje veze sa međunarodnim destinacijama. Pored toga, s obzirom na to da je Hrvatska turistički orijentisana ekonomija, kapaciteti su nam usmereni na strateške turističke rute, čak i tokom zimskih meseci kada druge aviokompanije možda ne posluju".
"Tokom letnje sezone, prioritet nam je povezanost dok slavimo dve decenije članstva u Star Alliance-u. Iako prekooceanska tržišta igraju značajnu ulogu u ukupnom saobraćaju Croatia Airlines-a, prioritet su nam efikasne veze kroz naše Star Alliance i kod-šer partnere”, dodaje Bajić.
Prvi čovek hrvatske avio kompanije naglašava da aviokompanija ostaje posvećena oblikovanju svoje mreže kako bi smanjila izrazito sezonski karakter hrvatskog tržišta. "Naša vizija je da stvorimo održivi celogodišnji turizam u narednih pet do deset godina. Ovaj cilj će zahtevati zajednički napor sa različitim učesnicima u turističkom sektoru, pri čemu Croatia Airlines igra značajnu ulogu. Fokus ostaje pre svega na destinacijama u Evropi i Mediteranu".
Prvi novi Airbus A220-300 avion Croatia Airlines-a, od ukupno petnaest A220 aviona, trenutno prolazi kroz farbanje koje bi trebalo da bude završeno ovog petka, o čemu je Aero.rs pisao.
Isporuka je zakazana za kraj juna, čime će započeti tranzicija aviokompanije ka floti koja se sastoji isključivo od A220 aviona.
(Aero.rs)
Video: Prince Aviation instalirao Certus internet sistem u Cessna Citation 525
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Iine
Leteli bi ste vi al niste kadri tj nemate sa cim😂
Podelite komentar