• 1

Vreme čitanja: oko 2 min.

Sankcije uzimaju danak: Kompanija S7 mora da prizemlji avione Airbus A320neo

Vreme čitanja: oko 2 min.

Prevoznik traži načine kako da se reši najmanje 22 aviona iz porodice Airbus A320neo, uz eventualno odobrenje za izvoz letelica, koje treba da dozvoli Ministarstvo saobraćaja Rusije

  • 1
Airbus A320neo S7 Foto: Shutterstock

Ruska avio-kompanija S7 Airlines uskoro će morati da prizemlji letelice iz porodice Airbus A320neo zbog obaveznog remonta motora PW1100G, koji je nemoguće obaviti u toj zemlji.

Ovo su reči Dmitrija Jadrova, prvog čoveka Rosavijacije - Federalne agencije za vazdušni saobraćaj (Федеральное агентство воздушного транспорта - FAVT), navodi portal Simpleflying citirajući rusku novinsku agenciju TASS.

Jadrov je novinarima rekao da bi putnički vazdušni saobraćaj u Rusiji mogao pasti za skoro 7% na godišnjem nivou na 98,1 miliona putnika. Šef Rosavijacije je objasnio da je broj putnika u avio-saobraćaju u Ruskoj Federaciji tokom prvih pet meseci ove godine porastao za 8%, ali da bi leto moglo odrediti konačan broj prevezenih putnika od strane domaćih avio-kompanija.

Airbus A320neo S7 Foto: Shutterstock

"Broj će u mnogome zavisiti i od toga šta će S7 Airlines uraditi sa svojim A320neo", rekao je Jadrov. Nakon što je izbio sukob između Rusije i Ukrajine zbog čega su zvaničnoj Moskvi uvedene sankcije, postalo je praktično nemoguće servisirati motore kojima su opremljeni avioni iz Airbusa.

Ruski Komersant tvrdi da S7 Airlines planira da smanji svoj predstojeći zimski raspored za između 10% i 15% zbog održavanja aviona, zato što se servisiranje Pratt & Whitney motora ne može obaviti ni u S7 Technicsu - podružnici za održavanje, popravku i remont (MRO) kompanije S7 Airlines.

Airbus A320neo S7 Foto: WIkipedia

Ova kompanija je nedavno saopštila da je osvojila tehnologiju servisiranja motora CFM56-5B i 7B, koji su ugrađeni na avionima Airbus A320 i Boeing 737 o čemu je portal Aero.rs pisao. Ipak, motori u A320neo su noviji i ne mogu se servisirati ni u Rusiji, niti u Iranu, koji tradicionalno radi sa starijim generacijama aviona i motora.

Prema rečima drugog insajdera kog navodi portal Simpleflying, S7 Airlines traži načine kako da se reši najmanje 22 aviona iz porodice Airbus A320neo, pri čemu aviokompanija potencijalno traži odobrenje od Ministarstva saobraćaja Ruske Federacije (Министерство транспорта Российской Федерации, Минтранс России) da izveze avione u inostranstvo.

(Aero.rs)

Video: Otvaranje linije Izmir-Tivat Air Montenegro

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Промишљач

    3. jul 2024. | 10:59

    Значи овако: хоћете да ми продате авионе али нећете да их сервисирате ако је моја држава у рату, чак не ни директно са земљом произвоћачем-продавцем. Па ратови се стално воде! И управо земље производђачи авиона стално воде ратове у свету, ако не директно оно подстичући их да би продавале оружје. У свим ситуацијама је подмуклост када је рат и ратна економија у питању.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>