Vreme čitanja: oko 1 min.
Vanredna inspekcija za Airbus A220: Mehaničari otkrili potencijalnu opasnost sa stajnim trapom aviona
Vreme čitanja: oko 1 min.
Usled nedostatka sigurnosne igle može doći do nepravilne i nejednake distribucije opterećenja na stajnom trapu, što može dovesti do urušavanja stajnog trapa
Kanadske vlasti naredile su hitnu inspekciju određenog broja aviona Airbus A220 zbog potencijalnog defekta koji može da ugrozi bezbednost letenja.
Agencija Transport Canada izdala je 1. avgusta direktivu o plovidbenosti (Airworthiness Directive - AD) kojim se nalaže vanredan pregled Airbusa A220, odnosno njhovih stajnih trapova. Tokom rutinske inspekcije jednog A220 tim mehaničara primetio je da na levom delu glavnog stajnog trapa (eng. main landing gear) nedostaje sigurnosna igla (eng. pintle fuse pin).
Kako bi se osigurala bezbednost saobraćaja, Transport Canada je novom direktivom naredila hitnu proveru određenog broja letelica. Reč je o avionima sa serijskim brojem od 50001 do 50065 i od 50067 do 50076 kada je u pitanju varijanta A220-100. Veći A220-300 takođe treba da bude podvrgnut proverama, tačnije avioni sa fabričkim oznakama od 55001 do 55284, 55286 i 55289, preneo je Skies.
Svi potencijalno pogođeni avioni treba da prođu vizuelnu inspekciju nakon ne više od 24 letna ciklusa od početka važenja direktive (3. avgust). Ukoliko mehaničari utvrde da je sigurnosna igla nepravilno ugrađena, oštećena ili da je nema na stajnom trapu avion mora biti povučen iz saobraćaja, navodi se u dokumentaciji Transport Canada.
Usled nedostatka pintle fuse pin može doći do nepravilne i nejednake distribucije opterećenja na stajnom trapu. Ovakvo stanje je krajnje opasno i može rezultovati urušavanjem stajnog trapa prilikim poletanja, preneo je Airways Magazine.
(Aero.rs)
Video: Pokazan CityAirbus NextGen: Električna letilica za po gradu imaće osam rotora i brzinu do 120 km/h
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.