Vreme čitanja: oko 1 min.
Posle Boeinga 737, na redu inspekcija svih aviona tipa 787 Dreamliner
Vreme čitanja: oko 1 min.
Direktiva o hitnoj proveri pilotskih sedišta utiče na 158 aviona u Sjedinjenim Državama i 737 aviona širom sveta
Posle beskonačne sage o problemima sa Boeingom 737 MAX, na red dolazi 787 Dreamliner: Federalna uprava za vazduhoplovstvo (FAA) je saopštila da će zahtevati inspekciju ovog tipa aviona nakon što je u martu 2024. godine došlo do incidenta tokom leta, pri čemu je oko 50 putnika povređeno.
FAA je u martu 2024. godine primila izveštaj da je tokom leta Latam Airlinesa došlo do incidenta kada se sedište kapetana neočekivano pomerilo u napred, što je dovelo do isključivanja autopilota i naglog gubitka visine.
Avion kompanije LATAM Airlines koji je leteo od Sidneja do Santjago de Čilea preko Oklenda na Novom Zelandu 11. marta 2024. naglo je izgubio visinu na oko sat vremena pre sletanja u Oklend, gde je trebalo da se dopuni gorivom, piše Aerotime.
LATAM Airlines je u to vreme potvrdio da je let LA800 imao "tehnički incident tokom leta' koji je prouzrokovao nagli gubitak visine, zbog čega je avion naglo izgubio 120m visne usled čega je povređeno 50 putnika i članova posade.
Avion je nastavio ka Oklendu, gde je bezbedno sleteo. Svi povređeni putnici su zbrinuti na licu mesta, dok je sedam putnika i tri člana kabinske posade prevezeno u bolnicu Midlmor radi medicinskih pregleda.
Nakon prvog incidenta, FAA je primila četiri dodatna izveštaja o sličnim problemima, od kojih je najnoviji zabeležen u junu 2024. godine.
Direktiva o plovidbenosti koju je FAA izdala 19. avgusta 2024. godine zahteva od aviokompanija da pažljivo pregledaju kapetansko i sedište prvog oficira (kopilota) na avionima tipa 787-7, 787-9 i 787-10 zbog "nedostajućih ili napuklih poklopaca prekidača i zbog napuklih ili nefunkcionalnih sklopova poklopaca prekidača" u roku od 30 dana.
Ova direktiva utiče na 158 aviona registrovanih u Sjedinjenim Državama i 737 aviona širom sveta.
(Aero.rs)
Video: Pogled iz pilotske kabine: Hitan medecinski prevoz povređenog helikopterom MUP Srbije
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.