• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Spas u poslednji čas: Spirit Airlines produžio rok za reprogram dugovanja do 23. decembra

Vreme čitanja: oko 2 min.

Rukovodstvo je saopštilo da je kompanija pozajmila 300 miliona dolara – ceo iznos dostupan u okviru njegove kreditne linije – i očekuje da će završiti godinu sa preko milijardu dolara u likvidnosti

  • 0
Spirit Airlines Foto: Shutterstock

Nisko-tarifni avio-prevoznik Spirit Airlines uspeo je, samo nekoliko sati pre isteka roka, da postigne dogovor sa svojim kreditorima o produženju roka za refinansiranje duga do decembra.

Prema navodima mreže CNBC, Spirit Airlines je u podnesku kasno u petak saopštio da aviokompanija (koja je danas, 21. oktobra morala da plati svoje obveznice i kreditna zaduženja), može da produži rok za refinansiranje duga do 23. decembra.

Sporazum o produženju sa kreditorom - US Bank National Association (US BNA) - daje aviokompaniji preko potrebnu fleksibilnost da refinansira obveznice u iznosu od 1,1 milijardu dolara koje dospevaju sledeće godine, piše Simple Flying.

Spirit Airlines Foto: Shutterstock

Pored toga, Spirit je saopštio da je pozajmio 300 miliona dolara – ceo iznos dostupan u okviru njegove kreditne linije – i očekuje da će završiti godinu sa preko milijardu dolara u likvidnosti:

"Kao što je ranije objavljeno, Kompanija ostaje u aktivnim i konstruktivnim razgovorima sa nosiocima svojih obezbeđenih obveznica koje dospevaju 2025. i konvertibilnih obveznica koje dospevaju 2026. u vezi sa njihovim odgovarajućim rokovima dospeća", navodi se u saopštenju kompanije.

Spirit Airlines Airbus A320 Foto: Shutterstock

Ovo je drugi put da je aviokompanija morala da produži rok za plaćanje svojih dugovanja: prethodni rok je bio postavljen u septembru i produžen je na 21. oktobar. Sve ovo uzrokovalo je da akcije kompanije dodatno padnu: na kraju radnog dana u petak, 18. oktobra, njihova vrednost pala je za dodatnih 3% i iznosila je 1,50 dolara po akciji. Međutim, vest o postignutom sporazumu sa US BNA povećala je cene akcija za 32%, povećavši vrednost na 1,93 dolara u trgovanju nakon radnog vremena.

Spirit, kao što smo pisali ranije, ima velike probleme u poslovanju i u poslednjih pet od šest kvartala beleži konstantne gubitke, a pad cena akcija samo u protekloj godini iznosi neverovatnih 91 odsto.

Spirit Airlines Airbus A320 Foto: Shutterstock

Kompanija se suočila sa velikim problemima nakon što je otkrivena afera sa zagađenjem motora Pratt & Whitney, što je dovelo do prizemljenja mnogih Airbus A320neo aviona, onemogućavajući aviokompaniji da iskoristi bum u putovanjima.

Uz to, kompanija je htela da se tokom 2022. godine spoji sa Frontier Airlinesom, ali se u trku "uključila" i kompanija JetBlue, koja je na kraju "pobedila" Frontier. Na žalost menadžmenta Spirita, američke sudske vlasti blokirale su akviziciju godine pozivajući se na antimonopolske zakone.

Avion Spirit Airlines Foto: Shutterstock

Neuspeh je ostavio aviokompaniju sa sedištem na Floridi da se nosi sa svojim finansijskim problemima. Kao odgovor, aviokompanija se fokusirala na smanjenje troškova i preduzela mere kao što su otpuštanje pilota, smanjenje broja letova i odlaganje isporuka novih aviona.

Aviokompanija trenutno istražuje mogućnost podnošenja zahteva za bankrot po Poglavlju 11, što bi joj omogućilo da restrukturira svoje dugove dok nastavlja sa operacijama. Sledeće nedelje će biti ključne za Spirit dok se nosi sa dugovima, operacijama i sve većom konkurencijom drugih aviokompanija koje su usvojile slične strategije cena.

(Aero.rs)

Video: Pogled iz pilotske kabine: Hitan medecinski prevoz povređenog helikopterom MUP Srbije

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>