Wizz Air beleži pad prihoda u prvom polugodištu fiskalne 2025. zbog problema sa Pratt & Whitney motorima

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Wizz Air, jedan od vodećih evropskih niskotarifnih prevoznika, objavio je rezultate za prvo polugodište fiskalne godine 2025, beležeći pad neto prihoda zbog povećanja operativnih troškova izazvanih problemima sa Pratt & Whitney PW1100G motorima, poznatim kao Geared Turbofan (GTF). Neto prihod kompanije iznosio je €315,2 miliona ($339,4 miliona), dok je EBITDA smanjena za 5,9% u odnosu na prethodnu godinu, na €826 miliona ($889,6 miliona).

Iako je Wizz Air zabeležio rekordnih 6,2 miliona putnika u avgustu, ukupan broj putnika porastao je samo za 0,3 miliona u odnosu na isto razdoblje prošle godine, dostigavši 33,3 miliona. Generalni direktor Jozef Varadi istakao je da su uprkos velikoj potražnji, operativne poteškoće zbog prizemljenja aviona A320neo serije i problema sa GTF motorima negativno uticale na kapacitet.

Kompanija je odgovorila na izazove fokusom na kontrolu troškova. Troškovi po raspoloživom sedištu (bez goriva) porasli su za 15% zbog prizemljenja dela flote, troškova posada i kratkoročnih zakupa kapaciteta tokom letnje sezone, što je, prema Varadijevim rečima, bilo ključno za održavanje operacija.

Tokom prvog polugodišta, Wizz Air je nastavio da trpi posledice čestih servisa na Pratt & Whitney motorima, zbog čega je čak 41 avion A320neo serije bio prizemljen. Kompanija očekuje da će tokom narednih 18 meseci imati između 40 i 45 aviona van upotrebe zbog nastavka radova na PW1100G motorima, ali je taj broj smanjen u odnosu na ranije projekcije.

Wizz Air Salinger Igor

Kako bi ublažio finansijski udar, Wizz Air je primio €146,3 miliona ($157,8 miliona) od proizvođača opreme i dobavljača kao kompenzaciju za propuštene prihode i operativne gubitke. Kompanija je takođe prekinula kratkoročne zakupa i započela pregovore o dodatnoj kompenzaciji sa Pratt & Whitney.

Varadi je optimističan kada je reč o nastavku pozitivnih trendova u rezervacijama i prihodima u drugoj polovini fiskalne godine. Iako su operacije u Tel Avivu privremeno obustavljene do januara 2025. zbog eskalacije sukoba na Bliskom Istoku, Wizz Air očekuje nastavak rasta zahvaljujući efikasnijem korišćenju goriva, optimizaciji mreže i planiranoj isporuci novih Airbus A321neo aviona sledeće godine.

Kompanija ostaje posvećena svojoj dugoročnoj strategiji „Wizz 500“, koja predviđa rast flote na 500 aviona u narednih deset godina, sa planiranim godišnjim povećanjem kapaciteta od 15% do 20%. Ova strategija, oslanjajući se na narudžbine novih aviona i flotu koja se sve više sastoji od štedljivih A320neo modela, treba da obezbedi održivu ekspanziju Wizz Aira u dugom roku.

(Aero.rs)

Video: Air Serbia Airbus A319 na aerodromu Nikola Tesla

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>