Vreme čitanja: oko 2 min.
Wizz Air beleži pad prihoda u prvom polugodištu fiskalne 2025. zbog problema sa Pratt & Whitney motorima
Vreme čitanja: oko 2 min.
Iako je Wizz Air zabeležio rekordnih 6,2 miliona putnika u avgustu, ukupan broj putnika porastao je samo za 0,3 miliona u odnosu na isto razdoblje prošle godine, dostigavši 33,3 miliona
Wizz Air, jedan od vodećih evropskih niskotarifnih prevoznika, objavio je rezultate za prvo polugodište fiskalne godine 2025, beležeći pad neto prihoda zbog povećanja operativnih troškova izazvanih problemima sa Pratt & Whitney PW1100G motorima, poznatim kao Geared Turbofan (GTF). Neto prihod kompanije iznosio je €315,2 miliona ($339,4 miliona), dok je EBITDA smanjena za 5,9% u odnosu na prethodnu godinu, na €826 miliona ($889,6 miliona).
Iako je Wizz Air zabeležio rekordnih 6,2 miliona putnika u avgustu, ukupan broj putnika porastao je samo za 0,3 miliona u odnosu na isto razdoblje prošle godine, dostigavši 33,3 miliona. Generalni direktor Jozef Varadi istakao je da su uprkos velikoj potražnji, operativne poteškoće zbog prizemljenja aviona A320neo serije i problema sa GTF motorima negativno uticale na kapacitet.
Kompanija je odgovorila na izazove fokusom na kontrolu troškova. Troškovi po raspoloživom sedištu (bez goriva) porasli su za 15% zbog prizemljenja dela flote, troškova posada i kratkoročnih zakupa kapaciteta tokom letnje sezone, što je, prema Varadijevim rečima, bilo ključno za održavanje operacija.
Tokom prvog polugodišta, Wizz Air je nastavio da trpi posledice čestih servisa na Pratt & Whitney motorima, zbog čega je čak 41 avion A320neo serije bio prizemljen. Kompanija očekuje da će tokom narednih 18 meseci imati između 40 i 45 aviona van upotrebe zbog nastavka radova na PW1100G motorima, ali je taj broj smanjen u odnosu na ranije projekcije.
Kako bi ublažio finansijski udar, Wizz Air je primio €146,3 miliona ($157,8 miliona) od proizvođača opreme i dobavljača kao kompenzaciju za propuštene prihode i operativne gubitke. Kompanija je takođe prekinula kratkoročne zakupa i započela pregovore o dodatnoj kompenzaciji sa Pratt & Whitney.
Varadi je optimističan kada je reč o nastavku pozitivnih trendova u rezervacijama i prihodima u drugoj polovini fiskalne godine. Iako su operacije u Tel Avivu privremeno obustavljene do januara 2025. zbog eskalacije sukoba na Bliskom Istoku, Wizz Air očekuje nastavak rasta zahvaljujući efikasnijem korišćenju goriva, optimizaciji mreže i planiranoj isporuci novih Airbus A321neo aviona sledeće godine.
Kompanija ostaje posvećena svojoj dugoročnoj strategiji „Wizz 500“, koja predviđa rast flote na 500 aviona u narednih deset godina, sa planiranim godišnjim povećanjem kapaciteta od 15% do 20%. Ova strategija, oslanjajući se na narudžbine novih aviona i flotu koja se sve više sastoji od štedljivih A320neo modela, treba da obezbedi održivu ekspanziju Wizz Aira u dugom roku.
(Aero.rs)
Video: Pogledajte budućnost srpskog vazduhoplovstva: Studentski tim Beoavia, sezona 2023/2024
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.