Besni akcionari Spirita: Direktori odveli kompaniju u bankrot, a sebi isplaćuju bonuse
Sudija Šon Lejn, koji rukovodi podneskom za bankrot avio-kompanije Spirit Airlines pred Okružnim sudom SAD za južni okrug Njujorka, primio je pismo jednog besnog malog akcionara nisko-tarifnog prevoznika, razočaranog odlukom da se Tedu Kristiju, generalnom direktoru Spirita - isplati višemilionski bonus.
Razgovori o potencijalnom stečaju po Poglavlju 11 započeli su nakon što je Ministarstvo pravde SAD-a osporilo spajanje kompanija JetBlue i Spirit Airlines, a transakcija je napuštena od strane obe avio-kompanije u martu, piše Simple Flying.
Prema rečima autora pisma, ovo nije izolovan slučaj, budući da je Kristi, nekada generalni direktor kompanije Pinnacle Airlines, donosio odluke tokom prethodnog stečaja koje su izbrisale ulaganja akcionara. Pinnacle Airlines je izašla iz procesa stečaja kao podružnica Delta Air Linesa pod nazivom Endeavor Air 2013. godine.
"Sada, u Spirit Airlinesu, on ponovo zloupotrebljava zakone o stečaju kako bi eliminisao vlasnike kapitala, uništavajući teško stečenu životnu ušteđevinu običnih ljudi. Akcionari Spirit Airlinesa su obmanuti i izloženi lažima, jer su verovali da njihova ulaganja podržavaju kompaniju posvećenu prevazilaženju finansijskih poteškoća", dodaje akcionar.
"Umesto toga, ti akcionari - među kojima su mnogi penzioneri, radničke porodice i pojedinci koji se oslanjaju na ova ulaganja za svoju budućnost - odbačeni su kao kolateralna šteta."
Akcionar je izrazio frustraciju zbog činjenice da će Kristi, kao i drugi izvršni direktori na najvišim pozicijama, dobiti značajne jednokratne novčane nagrade prema uslovima sporazuma o zadržavanju, koji je Spirit Airlines otkrio u podnesku Komisiji za hartije od vrednosti (SEC) 18. novembra.
Ukupno, Spirit Airlines će isplatiti 5,3 miliona dolara za nagrade petorici izvršnih direktora, uključujući 3,8 miliona dolara za Kristija, dok je druga najveća nagrada od 850.000 dolara dodeljena Džonu Bendoraitisu, glavnom operativnom direktoru kompanije.
"Ovo bezočno bogaćenje ljudi direktno odgovornih za finansijski kolaps Spirit Airlines-a dolazi na račun akcionara koji su kompaniji poverili svoju životnu ušteđevinu."
Akcionar je takođe doveo u pitanje odluku kompanije da prođe kroz proces stečaja. Postavio je retoričko pitanje o tome gde je nestalo 560 miliona dolara od prodaje 23 aviona Airbus A320ceo/A321ceo (stvarna suma bila je 519 miliona dolara, pri čemu je Spirit Airlines naveo da će transakcija poboljšati likvidnost za 225 miliona dolara do kraja 2025. godine) ili 76 miliona dolara od odustajanja JetBlue od sporazuma (stvarna suma bila je 69 miliona dolara). Ova suma ne uključuje isplate JetBlua akcionarima Spirit Airlinesa u iznosu od 425 miliona dolara krajem trećeg kvartala.
Na kraju, nezadovoljni akcionar je kritikovao odluku Spirit Airlinesa da uloži 250 miliona dolara u novu upravnu zgradu blizu međunarodnog aerodroma Fort Loderdejl-Holivud (FLL).
"Zašto ne prodaju još aviona, upravnu zgradu i smanje broj letova, pa posluju sa manjim brojem aviona i zaposlenih? Izgleda da je sve ovo unapred planirano kako bi se akcionari eliminisali pre spajanja sa drugim avio-kompanijama."
Iako je Spirit Airlines planirao da godinu završi sa milijardu dolara likvidnosti, nedavni podnesak otkriva da je na kraju trećeg kvartala kompanija imala 593,6 miliona dolara gotovine, gotovinskih ekvivalenata i ograničene gotovine.
Planirani raspored otplate duga, koji je bio važeći 30. septembra pre nego što je kompanija objavila stečaj po Poglavlju 11, uključivao je 33,5 miliona dolara u četvrtom kvartalu i 1,1 milijardu dolara samo u 2025. godini.
(Aero.rs)
Video: Pogled iz pilotske kabine: Hitan medecinski prevoz povređenog helikopterom MUP Srbije
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.