ITA će pod novim menadžmentom pokriti tržište bivše Jugoslavije

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Nakon što je Evropska komisija odobrila Lufthanzinu akviziciju 41% udela u ITA Airways uz opciju potpunog preuzimanja kasnije, o čemu je naš portal već pisao, pojavili su se strateški planovi za unapređenje mreže italijanskog avioprevoznika, sa značajnim fokusom na Istočnu Evropu.

Očekuje se da će tržište bivše Jugoslavije, na kom ITA praktično gotovo i da ne posluje, biti uključeno u ove planove. Lufthansa planira da proširi mrežu destinacija ITA Airways-a u Istočnoj Evropi kako bi olakšala transferni saobraćaj preko Rima.

Ova strategija je osmišljena da prvenstveno prevozi putnike iz Istočne Evrope ka Sjedinjenim Američkim Državama, čime bi se proširilo prisustvo ITA na tržištu i poboljšala povezanost unutar mreže Lufthansa grupe, navodi EX-YU Aviation precizirajući da bi italijanski avioprevoznik trebalo da se sledeće godine pridruži udruženju Star Alliance.

ITA Airways Foto: Eric Lalmand / Zuma Press / Profimedia

Jedina destinacija ITA Airwaysa u bivšoj Jugoslaviji trenutno je Split, koji je ove godine bio pokriven samo tokom avgusta sa ukupno pet letova.

Pre pandemije koronavirusa, prethodnik ITA-e, Alitalia, obavljao je celogodišnje letove iz Rima za Beograd i Podgoricu, kao i sezonske letove za Dubrovnik i Split.

ITA Airways Foto: Joeran Steinsiek / imago stock&people / Profimedia

U 2022. godini ITA je najavila pokretanje linije za Beograd, reklamirajući ovu uslugu na svom sajtu, ali na kraju nije sprovela plan. Prošle godine, kompanija je podnela zahtev za dnevne slotove na Aerodromu Beograd od juna, međutim, letovi se takođe nisu realizovali.

Alitalia je održavala letove iz Milana za Sarajevo, Zagreb i Skoplje do 2007. i 2008. godine, kao i između Rima i makedonske prestonice od 2014. do 2016. godine. Takođe je najavila nameru da pokrene letove sa aerodroma Fiumicino za Zagreb, Sarajevo i Prištinu, ali ti letovi nikada nisu realizovani.

ITA Airways ima širok međusobni codeshare sporazum sa Air Serbiom koja održava letove ka osam destinacija u Italiji, dok je deveta destinacija, Sardinija, planirana za sledeću godinu. ITA takođe ima codeshare partnerstvo sa Croatia Airlinesom, koje je u poslednjih nekoliko godina u porastu.

Prema Lufthanzinim planovima za ITA-u i njeno širenje u Istočnoj Evropi, podružnica Air Dolomiti će takođe biti korišćena za prevoz putnika kroz Italiju prema udaljenim tržištima. U 2021. godini Air Dolomiti je izrazio interes za otvaranje baze u Ljubljani, ali se navodi da plan nije dobio odobrenje slovenačke vlade zbog visokog iznosa finansijske pomoći koju je regionalni prevoznik tražio.

(Aero.rs)

Video: TAROM Boeing 737-700

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>