
Trip report: China Southern, Tokio - Beograd preko Guangžoua
Japan je oduvek bio na mojoj listi želja za posetu. Iako sam mnogo putovao po različitim kontinentima, Japan je ostao nedosanjani san – onaj koji sam se nadao da ću jednog dana ostvariti. Kada je China Southern Airlines nedavno pokrenuo letove iz Guangžoua za Beograd, uz privlačne promotivne cene za gradove poput Tokija, prilika je bila suviše dobra da bih je propustio. Spakovao sam kofere i krenuo ka užurbanim obalama Japana.

Ovaj izveštaj fokusira se na povratni deo mog putovanja, koje je počelo na izuzetnom međunarodnom aerodromu Haneda u Tokiju. Iako sam stigao u Japan preko Narite, posebno me je radovala prilika da posetim Hanedu, poznatu po pogodnoj lokaciji i bogatim sadržajem.
Haneda: Početak puta


Došao sam na Terminal 3 pre 8:00h ujutru i zatekao dugačke redove na šalterima za prijavu China Southern Airlines-a, koji još nisu bili otvoreni. U redu su bili putnici različitih nacionalnosti, a posle otprilike 45 minuta čekanja, stigao sam na red gde mi je ljubazni agent izašao u susret pri izboru sedišta i čekirao prtljag direktno do Beograda.

Nakon toga, prošao sam kroz odlično organizovane linije za sigurnosnu kontrolu i pasošku proveru. Haneda je jedan od najlepših aerodroma koje sam ikada posetio – potpuna suprotnost od Narite, koja nije ostavila tako dobar utisak. Terminal za međunarodne odlaske bio je prepun putnika u jutarnjem talasu. Opremljen je brojnim duty-free prodavnicama i restoranima, koji nude putnicima veliki broj opcija pred njihove duge letove.

Naš izlaz bio je među najudaljenijima, što je zahtevalo 20 minuta hoda kroz prometni terminal. Izlaz je bio besprekorno čist i dobro organizovan, sa punjačima za razne uređaje. Ukrcavanje za naš četvoroipočasovni let do Guangžoua, je počelo na vreme. Ušli smo u novi Airbus A321neo koji je bio popunjen do poslednjeg mesta.
Let Tokyo - Guangzhou


Let je vodio preko Osake, Kjota, Istočnog kineskog mora i dalje jugoistočno ka Kini, ulazeći u kineski vazdušni prostor iznad Šangaja. Posada China Southern-a imala je ograničeno znanje engleskog, pa su najave bile teško razumljive. Kapetan nas je obavestio da će turbulencije biti značajne tokom prva tri sata leta.

Odmah nakon poletanja, počele su turbulencije a vremenom su postajale sve jače, držeći posadu na svojim sedištima skoro 50 minuta dok smo trpeli kontinuirane umerene do jake udare na krstarećoj visini. Kada su se uslovi stabilizovali, posluženi su piće i grickalice, a zatim i topli obrok. Iznenađujuće, ovaj obrok bio je najbolji od svih na četiri segmenta sa China Southern Airlines-om, dok je hrana sa leta iz Beograda bila gotovo nejestiva.

Kako smo se približavali kineskom vazdušnom prostoru, turbulencije su se vratile, izazivajući primetnu anksioznost kod nekih putnika. Konačno, tri sata od početka leta, nebo se smirilo, omogućivši putnicima kretanje po kabini. Sleteli smo u Guangžou pre vremena.
Tranzit u Guangžouu
Zbog dužeg stopovera, rezervisao sam hotel u blizini za odmor. Tranzit kroz Guangžou bio je zanimljivo iskustvo, obeleženo dugim hodanjem, redovima i interakcijama sa ne baš ljubaznim osobljem i državnim službenicima. Obavezni su skeneri za telesnu temperaturu i zdravstvene provere.
Nakon odmora u hotelu, saznao sam putem FlightRadar-a da je naš let za Beograd kasnio više od sat vremena, iako nisam dobio nikakvu obaveštenje. Gmail i većina zapadnih društvenih mreža blokirani su u Kini, što je dodatno otežalo pristup najnovijim informacijama.
Guangzhou - Beograd



Vratili smo se na aerodrom oko 1:30 ujutru, prošli kroz sigurnosnu kontrolu i ušli u tih terminal za odlaske. Prostor je bio ispunjen putnicima koji su spavali na sedištima i na podu, čekajući svoje jutarnje letove. Naš potpuno popunjen Boeing 787-9 Dreamliner konačno je počeo ukrcavanje u 3:00 ujutru, sa mešavinom putnika među kojima su bili kineski državljani i srpski putnici koji su presedali sa destinacija poput Australije, Novog Zelanda, Vijetnama, Južne Koreje, Tajlanda i Japana.

Let je vodio južnom rutom preko država ZND-a, Kaspijskog mora, Turske i Bugarske pre nego što smo stigli do Srbije (nadao sam se sibirskoj ruti).




Za razliku od A321neo, Dreamliner je imao sistem za zabavu tokom leta (IFE) i Wi-Fi. IFE sistem je bio funkcionalan, ali ograničen, dok je Wi-Fi bio komplikovan i na kraju neupotrebljiv. Služe se dva obroka, pri čemu je doručak bio ukusniji. Let je, iako povremeno turbulentan, bio znatno mirniji od prethodnog segmenta.


Sleteli smo u magloviti Beograd sa deset minuta posle planiranog vremena, čime je ovo nezaboravno putovanje u Japan završeno.
Zaključak
Ako imate priliku da posetite Japan, iskoristite je – to je zaista nezaboravna destinacija. Od bogate kulture do zadivljujućih pejzaža, iskustvo koje toplo preporučujem. Kjoto je bio posebno impresivan.

Što se tiče kompanije China Southern Airlines, iako je njihov ulazak na srpsko tržište dobrodošao, moje ukupno iskustvo je bilo osrednje. Osim ako ne ponude izuzetno povoljne cene, verovatno bih se pre odlučio za Turkish Airlines, Qatar Airways ili flyDubai/Emirates za svoja buduća putovanja na Daleki istok, prema ličnim preferencijama.

Hvala što ste pročitali ovaj izveštaj o putovanju - nadam se da ste uživali!
Ukoliko i vi imate zanimljivu foto priču sa vašeg putovanja, a želite da je objavite na Aero.rs, možete je poslati na mail: predrag.vucetic@aero.rs
(Aero.rs)
Video: Air Serbia Airbus A319 na aerodromu Nikola Tesla
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.