Zbog magle, otežan vazdušni saobraćaj na Aerodromu Nikola Tesla u Beogradu
Polje visokog vazdušnog pritiska nad dobrim delom Evrope već danima doprinosi stabilnim meteorološkim uslovima u regionu. Tokom zime, takvi uslovi u kombinaciji sa niskim temperaturama, hladnim noćima i vlagom iz tla, pogoduju formiranju guste magle, koja može trajati i tokom celog dana pa i više dana.
Magla već odavno nije bauk za većinu velikih aerodroma i savremenih aviona. Beogradski aerodrom je opremljen najsavremenijom opremom za sletanje u uslovima slabije vidljivosti, ILS CAT IIIb. Međutim, da bi avion sleteo po magli, moraju biti ispunjena tri faktora:
- da aerodrom bude opremljen odgovarajućom opremom;
- da avion bude opremljen odgovarajućom opremom za sletanje u takvim uslovima;
- da posada aviona bude sertifikovana za sletanje u datim vremenskim uslovima;
O ovome možete više pročitati u našem specijalnom tekstu posvećenoj ovoj temi.
Zbog smanjene vidljivosti, poslednja dva dana je na aerodromu u Beogradu, veći broj letova bio preusmeren, značajno kasnio ili bio otkazan. Avioni na letovima iz Pariza, Zagreba, Ljubljane, Praga, Salcburga, Sofije, Nirnberga uglavom su preusmereni u Niš. Od sinoć, na Aerodromu Konstantin Veliki u Nišu nalazi se čak 6 aviona Atr72-600 Er Srbije. Zbog smanjene vidljivosti, vazdušni saobraćaj u Beogradu je i dalje otežan.
Avion A330-300, kineske avio-kompanije Hainan airlines, na letu HU7969 iz Pekinga (PEK) za Beograd nakratko je završio čak u italijanskom gradu Brindizi (BDS). Posle dopune goriva u ovom mediteranskom gradu, avion se uputio ka Beogradu gde je opet jedno vreme bio u holdingu u zoni aerodroma pre nego što je sleteo na BEG.
(Aero.rs)
Video: Pogled iz pilotske kabine: Hitan medicinski prevoz povređenog helikopterom MUP Srbije
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.