Erbas odlaže prvi let aviona na vodonični pogon

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Evropski proizvođač aviona Erbas objavio je da odlaže planirani prvi let svog aviona na vodonik, koji je prvobitno bio predviđen za 2035. godinu. Prema poslednjim informacijama, projekat bi mogao kasniti između pet i deset godina, što znači da bi komercijalni hidrogenski avioni mogli ući u upotrebu tek oko 2040. godine ili kasnije.

Ovo odlaganje dolazi u trenutku kada se sve više dovodi u pitanje uloga vodonika u budućnosti avio-industrije. Iako se hidrogenski pogon smatra potencijalno revolucionarnim rešenjem za smanjenje emisije ugljen-dioksida, izazovi povezani sa infrastrukturom, regulativom i troškovima i dalje su značajni.

Erbas je takođe najavio da će smanjiti budžet za svoj hidrogenski program za 25% i da obustavlja planove za testiranje hidrogenskih gorivnih ćelija na modifikovanom Erbasu A380. Osim toga, kompanija je zvanično odustala od nekoliko testnih programa, uključujući eksperimente sa direktnim sagorevanjem vodonika u turbinskim motorima, što ukazuje na pad poverenja u hidrogensku tehnologiju kao dugoročno rešenje.

SAF fuel Foto: Emirates.com

Sa druge strane, avio-industrija nastavlja da ulaže u druge ekološke inicijative, poput povećanja upotrebe održivog avio-goriva (SAF). Ova alternativa tradicionalnom mlaznom gorivu može smanjiti emisije do 70%, ali je trenutno skuplja i nije dostupna u velikim količinama. Ipak, sve veći broj avio-kompanija i regulatornih tela vidi SAF kao realniju i brže primenljivu opciju za smanjenje emisija u narednim decenijama.

Junajted Erlajns (United Airlines) je potpisao nove ugovore za nabavku SAF-a, i čak je ofarbao avione u specijalni livreji na svom Boingu 787-9 Drimlajner (Boeing 787-9 Dreamliner) i budućem 737 Maks 10 (737 MAX 10) u znak podrške održivim gorivima. U međuvremenu, Er Nju Ziland (Air New Zealand) je sklopio dogovor za korišćenje SAF-a na aerodromu u San Francisku, što će omogućiti njegovim Boing 777 (Boeing 777) i 787 avionima da koriste održivo gorivo na dugolinijskim letovima, piše Simpleflying.

Iako odlaganje Erbasovog hidrogenskog aviona predstavlja korak unazad za ovu tehnologiju, industrija i dalje traži načine da smanji svoj ekološki otisak i poboljša održivost avio-saobraćaja u budućnosti.

(Aero.rs)

Video: Pogled iz pilotske kabine: Hitan medicinski prevoz povređenog helikopterom MUP Srbije

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>