![](https://xdn.tf.rs/2025/02/10/the-ntsb-recovers-the-debris-of-a-sikorsky-uh-60-black-hawk-involved-in-a-mid-air-collision-near-dca-in-arlington-va54311367826o-670x447.webp)
Izvučeni svi glavni delovi aviona American Airlines CRJ-700 i vojnog helikoptera Black Hawk iz reke Potomak
Nacionalni odbor za bezbednost saobraćaja (NTSB) saopštio je da su svi ključni delovi aviona Amerikan Erlajnz CRJ-700 i vojnog helikoptera Sikorski UH-60 Blek Hok, koji su se sudarili u vazduhu iznad reke Potomak, sada izvučeni i prebačeni u sigurnu oblast za dalju istragu.
NTSB je potvrdio da su do 8. februara timovi za pretragu uspešno pronašli i izvukli sve glavne fragmente aviona PSA Erlajnz Mičubiši CRJ-700, koji je leteo kao let Amerikan Igl 5342, kao i helikoptera UH-60 Blek Hok američke vojske.
![](https://xdn.tf.rs/2025/02/10/ntsb-investigators-on-scene-for-the-jan-29-bombardier-crj700-and-sikorsky-uh-60-black-hawk-mid-air-collision-on-the-potomac-river-near-reagan-national-airport54301936857o-460x0.webp)
Delovi letelica prebačeni su u sigurnu zonu aerodroma Regan Nešenel (DCA) radi dalje analize i dokumentacije. NTSB istražitelji sada rade na identifikaciji tragova sudara na delovima olupine kako bi utvrdili tačan ugao udara. Pored toga, pronađeni su i ključni avionski sistemi, uključujući sistem za izbegavanje sudara u vazduhu (TCAS) CRJ-700, kao i dodatni elektronski sklopovi iz helikoptera Blek Hok.
![](https://xdn.tf.rs/2025/02/10/ntsb-investigators-document-the-wreckage-of-the-aircraft-involved-in-the-mid-air-collision-near-dca54314056477o-460x0.webp)
Timovi su koristili naprednu LiDAR tehnologiju, u saradnji sa Nacionalnom upravom za okeane i atmosferu (NOAA), kako bi pretražili rečno dno u potrazi za dodatnim delovima olupine. Nakon toga, ronilački timovi Federalnog istražnog biroa (FBI) nastavili su sa istraživanjem podvodnih objekata i izvodili operacije izvlačenja manjih fragmenata olupine.
Prema poslednjem izveštaju NTSB-a, nekoliko važnih komponenti izvučeno je pomoću kranova i prebačeno u sigurno mesto radi dalje istrage.
![](https://xdn.tf.rs/2025/02/10/ntsb-investigators-document-the-wreckage-of-the-aircraft-involved-in-the-mid-air-collision-near-dca54317540365o-460x0.webp)
Istraga sudara izazvala je dodatna pitanja o bezbednosti helikopterskih ruta u vazdušnom prostoru Vašingtona. Prema podacima Federalne uprave za avijaciju (FAA), UH-60 Blek Hok je leteo rutom koja ima stroga ograničenja visine. Helikopteri koji koriste ovu rutu ne smeju da prelaze 200 stopa (60,9 m) severno od mosta Vudro Vilsona, dok je CRJ-700 leteo na visini od 325 stopa (99 m) u trenutku sudara, uz moguću grešku od ±25 stopa.
![](https://xdn.tf.rs/2025/02/10/ntsb-investigators-document-the-wreckage-of-the-aircraft-involved-in-the-mid-air-collision-near-dca54317497130o-460x0.webp)
Nakon nesreće, FAA je privremeno zabranila letove helikoptera u blizini aerodroma Regan Nešenel, dok se ne završi istraga. Očekuje se da će FAA razmotriti dugoročnije mere na osnovu nalaza NTSB-a.
NTSB nastavlja sa analizom podataka sa snimača podataka o letu (FDR) i snimača razgovora u kokpitu (CVR) kako bi rekonstruisao poslednje trenutke leta oba vazduhoplova. Preliminarni izveštaj o nesreći očekuje se u roku od 30 dana od datuma sudara, dok će konačni izveštaj, koji će utvrditi tačan uzrok i moguće faktore koji su doprineli nesreći, biti objavljen u narednih 12 do 24 meseca.
![](https://xdn.tf.rs/2025/02/10/ntsb-investigators-document-the-wreckage-of-the-aircraft-involved-in-the-mid-air-collision-near-dca54315181468o-460x0.webp)
Izvlačenje svih glavnih delova olupine predstavlja važan korak u istrazi ovog tragične nesreće. Kako analize budu napredovale, istražitelji će moći da pruže jasniju sliku o uzrocima sudara i eventualnim merama za poboljšanje bezbednosti u budućnosti.
(Aero.rs)
Video: Pogled iz pilotske kabine: Hitan medicinski prevoz povređenog helikopterom MUP Srbije
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.