Srpski Direktorat suspendovao operativnu dozvolu avio-kompaniji Tinadar Aviation

   
Čitanje: oko 1 min.
  • 0

Srpska avio-kompanija Tinadar Aviejšn izgubila je operativnu dozvolu, nakon što je Direktorat civilnog vazduhoplovstva Srbije doneo odluku o njenoj suspenziji. Ova kompanija je već bila u procesu restrukturiranja, a njena flota je ponuđena na prodaju.

Tinadar Aviejšn je u svojoj floti imao dva Citation JetaYU-BUZ (msn 525-0118) i YU-SAI (msn 525-0115), oba proizvedena 2009. godine. Ovi avioni su do skoro leteli pod oznakom „NAD“, ali su poslednjih meseci bili neaktivni ili su obavljali privatne letove.

Foto: Tinadar Aviation

U međuvremenu, Citation Jet 3, star 17,2 godine (YU-BTN, msn 525B-0193), koji je deo flote Tinadar Aviejšn od avgusta 2024. godine, prešao je u flotu avio-kompanije Flajas (Flyus), koja je nedavno dobila operativnu dozvolu. U floti Flajas već postoji jedan avion istog tipa. Flyus d.o.o. je kompanija u vlasništvu EL&MI Group i Airstar d.o.o., beogradske kompanije u vlasništvu kiparske Hemslade Holding Limited, koja je i suvlasnik Delta Holdinga.

Iako je operativna dozvola suspendovana, Tinadar Aviejšn i dalje formalno poseduje važeći Sertifikat vazdušnog operatora (AOC). Takođe, kompanija je registrovana kao aktivno preduzeće u Srbiji i nalazi se u potpunom vlasništvu letonskog državljanina Arnoldsa Mingisa. Tinadar Aviejšn je ujedno i matična kompanija slovenačke Alar Aviejšn, koja upravlja jedinim Citation S/II avionom, prizemljenim na aerodromu u Ljubljani od novembra 2024. godine.

Portal ch-aviation pokušao je da kontaktira vlasnika radi dodatnih informacija o budućnosti kompanije, ali detalji o potencijalnim planovima još nisu poznati.

Odluka Direktorata civilnog vazduhoplovstva Srbije deo je šireg trenda pojačanog regulatornog nadzora nad avio-kompanijama koje posluju u zemlji. U 2024. godini, regulator je suspendovao sertifikate vazdušnog operatora (AOC) za četiri avio-kompanije, o čemu je pisao i Aero.rs.

Trenutno, u Srbiji operativne dozvole i aktivne AOC sertifikate poseduje samo pet privatnih avio-kompanija:

  • Prince Aviation
  • Flyus
  • MPC Air
  • Skybridge International
  • Balcan Helicopters

Ostaje da se vidi da li će Tinadar Aviejšn pokušati da povrati operativnu dozvolu ili će se potpuno povući sa tržišta.

(Aero.rs)

Video: Air Serbia Airbus A319 na aerodromu Nikola Tesla

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>