
Junajted preuzima lidersku poziciju od Delte na transatlantskom tržištu
Od 30. marta, kada na snagu stupa letnji red letenja u skladu sa IATA slot sezonama, kompanija Junajted erlajns preuzima lidersku poziciju među američkim avio-prevoznicima na linijama između Sjedinjenih Američkih Država i Evrope, prestigavši svog glavnog konkurenta – Delta erlajns. Prema podacima analitičke baze Sirijum Dajo, tokom letnje sezone 2025. godine Junajted će ponuditi ukupno 9,72 miliona povratnih sedišta na evropskim linijama, dok Delta nudi 9,68 miliona, piše Simpleflying. Iako je razlika minimalna, manja od 0,4 odsto, simbolično označava povratak Junajteda na vrh transatlantskog tržišta, gde je poslednji put bio 2023. godine.
Ako se posmatra broj letova, razlika između dve kompanije još je izraženija – Junajted planira više od 40.000 povratnih letova između SAD-a i Evrope tokom leta, što je oko deset odsto više nego što nudi Delta. Junajted svakodnevno obavlja do 211 letova, dok Delta dostiže 194. Ova razlika delimično se objašnjava strukturom flote – Junajted često koristi avione poput Boinga 757-200ER i premijum konfiguraciju Boinga 767-300ER sa 167 sedišta, zbog čega ima prosečno 237 sedišta po letu, dok Delta u proseku nudi 260.

Letnja mreža Junajteda za 2025. godinu obuhvata ukupno 82 rute između SAD-a i Evrope, iz sedam američkih čvorišta. Gotovo 40 odsto evropskih letova kompanije polazi sa aerodroma Njuark u Nju Džerziju, koji ostaje glavni centar za transatlantske operacije Junajteda. Iz Njuarka se planira povezivanje sa čak 33 evropske destinacije, dok je Vašington Dals drugo najznačajnije čvorište sa 17 evropskih linija. Kompanija će ukupno leteti ka 33 evropska aerodroma u 14 zemalja, sa najviše letova ka Velikoj Britaniji, a zatim slede Nemačka, Italija, Francuska i Španija. Posebnu pažnju privlači i sezonska linija između Njuarka i Stokholma (Arlanda), koja će se obavljati avionom tipa 757, i tokom leta će predstavljati najduži redovni let tim tipom aviona na svetu.
U poređenju sa prethodnom godinom, Junajted je proširio svoju evropsku mrežu sa 29 na 33 aerodroma, dodajući nove destinacije poput Bilbaa, Fara, Funšala i Palerma. Ovo širenje dodatno osnažuje prisustvo kompanije u južnoj Evropi, posebno u Portugalu i Italiji. Biće to prvi put da gradovi kao što su Bilbao i Funšal imaju direktne avio-veze sa Sjedinjenim Državama, dok Faro i Palermo ranije nisu imali redovne letove sa američkim prevoznicima. Važno je i to što će Junajted, prvi put u istoriji, povezivati čak pet portugalskih aerodroma: Lisabon, Porto, Ponta Delgadu, Faroi Funšal – što nije ostvarila nijedna druga američka avio-kompanija do sada.
(Aero.rs)
Video: Air Serbia Airbus A319 na aerodromu Nikola Tesla
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.